Deuvels draaien, hulp gevraagd

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Voor moeders ben ik een thee kissie aan het maken ala Greene&Greene.
Het kissie is uit kwartiers plataan en voor het contrast wou ik graag ebben accenten gebruiken.
Een vriend van mij heeft me een mooie deuvelplaat gemaakt en de eiken deuvels die ik ga gebruiken voor de constructie gingen perfect op de deuvel plaat. Maar de ebben afdekdeuvels zijn een ramp, het spul splinterd als de ziekte, dus zo krijg ik nooit een mooie passing...

Mijn vraag is dus;Is er een houtdraaier die (natuurlijk tegen vergoeding) drie pen blanks af kan draaien tot het liefste 8mm, met 10 mm kom ik ook nog weg maar is visueel niet zo mooi.

Groeten
Con
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Dit probleem ben ik ook eens tegengekomen. Nu heb ik een draaibank staan maar dit probleem heb ik opgelost door propjes te boren van een 8mm proppenboor.....Evt eerst een schroefje erin voor de stevigheid en dan een ebben-plugje....
 

Paul W

Actieve deelnemer
10 jan 2011
121
0
Hoorn NH
Ik kan Ricks suggestie alleen maar bevestigen. Werkt perfect!

(Bij Ecotools kost een proppenboortje (mocht je die niet hebben) niet al te veel. Je moet alleen wat geduld hebben, want ze hebben een leveringsachterstand vanwege stormschade.)

Paul
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Proppen boor zou natuurlijk werken, maar ik heb alleen 14 mm pen blanks van ebben. Dat wordt volgens mij al lastig om dat met een kolomboor te doen. Laat staan met een handmachine, aangezien ik geen kolomboor heb.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Hallo Rick, dat zou wel geweldig zijn! Ik heb in totaal 24 plugjes nodig. Als je het wil draaien dan kan ik jou de blanks opsturen, of wil je ze boren met hout van je zolder?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Wil je ze uit kopshout hebben ? Dan zou ik het liefste wel ebben hebben met een beetje "body"...een pen-blank durf ik echt niet in de kolomboormachine te zetten...

Opsturen mag, evt kan ik ook hier wel eaa gebruiken....Stuur maar pb'tje....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.