Nieuwe bijkeuken

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Bijgaand een plaatje van de bijkeuken welke we een tijd terug hebben verbouwd. De reden dat ik dit hier plaats is dat ik niet waar anders (?) misschien dat de meer ervaren forumleden daar wat over kunnen roepen...!?
Het frame is opgebouwd uit 'bouwmarkt' vuren delen in verschillende maten; het blad is van verlijmd grenen delen. De deurtjes en laden (ja, met handgestoken zwaluwstaarten...) zijn ook van grenen panelen gemaakt. De echte lol was het maken van de wasbak; deze is opgebouwd met watervast verlijmd multiplex, vervolgens waterdicht gemaakt met 3 lagen verdunde tegellijm, en uiteindelijk getegeld en gevoegd. Was een leuke klus; kan jammer genoeg niet meer laten zien hoe het hiervoor was, maar dat bestond alleen maar uit witte, geplastificeerde delen :-(((
Uiteindelijk is het allemaal heel functioneel geworden; onder het blad staan de wasmachine en droger; het voorpaneel hangt met een aantal simpele haken aan het frame zodat we makkelijk bij de machines kunnen.
Groets, Erik

BK01.jpg
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Das mooi werk man, Goede uitstraling en en het past helemaal bij elkaar.!

Enige wat me opviel waarvan ik dacht van euh ? was de vakverdeling op de hoek. Het ene brede plankje zit wel op de zelfde hoogte als de kleine vakken en het andere plankje niet. Dan ben ik echter wel aan het zeuren hoor. Ik vind het echt een mooi geheel geworden! complimenten.
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
ja, je hebt helemaal gelijk; de kleine vakjes waren oorspronkelijk bedoeld voor een paar flessen (!) en de grote voor de hand/theedoeken... maar ja, de baas heeft anders beslist (gelukkig leest ze dit niet :)))))

Das mooi werk man, Goede uitstraling en en het past helemaal bij elkaar.!

Enige wat me opviel waarvan ik dacht van euh ? was de vakverdeling op de hoek. Het ene brede plankje zit wel op de zelfde hoogte als de kleine vakken en het andere plankje niet. Dan ben ik echter wel aan het zeuren hoor. Ik vind het echt een mooi geheel geworden! complimenten.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Als dit je bijkeuken is ben ik wel benieuwd naar je echte keuken. Heb je een foto van de wasbak?
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Ziet er goed uit!
Ben je er lang mee bezig geweest?

Grts, Raymond

Viel eigenlijk wel mee; het slopen van de bestaande troep was eigenlijk nog het meeste werk; het bleek dat er op sommige plaatsen 20 cm beton was gegoten als "steuntje" voor wat er bovenop gebouwd was; moet zeggen dat ik bij het weghalen daarvan mezelf een paar heel nieuwe woordjes heb geleerd... :rolleyes:
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Mooi resultaat geworden!

Mag ik vragen waarom je voor een zelfgemaakte spoelbak hebt gekozen en niet voor een kant en klaar model? Was dit omdat je niets kon vinden wat jullie aan stond of wilde je het gewoon zelf gemaakt hebben?
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Dank je, nou eigenlijk om 2 redenen (die je zelf al aangeeft): het leek me leuk om een keer te proberen, en de maat was lastig 'kant en klaar' te vinden.
 

bulkje

Nieuw lid
10 nov 2013
10
0
ziet der heel goed uit zeg top!!
Heb je ook nog meer foto's van de keuken ben ik wel heel benieuwd naar
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.