Scheppach Lintzaag Basato 3h Vario

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Bij Nijhof in Baarn staat een mooie aanbieding van deze zaag (599,=). Hij ziet er goed uit, en ik was in verleiding om hem te kopen....Is er iemand die de zaag kent uit het gebruik? Op een Duitse site las ik iets over problemen met trillingen en rammelen.....Dank voor elke reactie!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Beste Bri,

Ik heb ooit zelf een Scheppach Basato 3 gehad. Ik heb nooit veel plezier van die machine gahad. Is ook geen echte duitse Scheppach maar een import chinees. En dat is te zien. Momenteel staat er op Marktplaats een Schappach BSE-32 te koop in Apeldoorn. Advertentienummer 302655794.

Die machine is wel eene chte degelijke duitse en is een stuk stabieler en stijver dan die Basato 3. Aan een dergelijke machine heb je denk ik eer plezier dan van de Basato 3, al ziet die er wel mooi uit. Als je hem als veredelde figuurzaag gebruikt is de Basato prima, de mijne had echter met scherpe zaagbladen en optimaal afgesteld grote moeite om recht een plak eiken van een 6 cm hoge balk af te zagen.

Basato 3 heeft ook niet zo'n sterke motor.

met de 380 volt BSE-32 die ik heb gaat dat prima.

Succes,
Scheppie
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Beste Scheppie,

Ik ben een tijdje niet op de site geweest, vandaar dit late antwoord....Bedankt voor het advies, ik had er inmiddels al van afgezien; heb besloten om mijn 35 jaar oude INCA lintzaagje maar te houden, en een beetje op te knappen.

Groeten,

Bri
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi Bri,

Ook een goede optie denk ik, lees me goed ben fervent aanhanger van merk Scheppach en meeste machines zijn prima, ik kan je de oude BS-32 ook zeker aanbevelen, die zijn voor weinig geld te krijgen op internet. Ik heb zelf een 380 volt als 2e lintzaag en die zaagt ale een beest. Ik weet niet of een 220 zelfde vermogen over kan brengen in je hout. Voor zwaarder hout en herzaag activiteiten zou dat een probleem kunnen zijn.

Succes met je inca,

Scheppie
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.