waarvan kan ik het beste mijn lades van maken?

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
Ik ben bezig om zelf een kast te gaan maken in mijn woonkamerBekijk bijlage kastwoonkamer perfect.skp

De kast zelf ben ik van plan te gaan maken van 18 mm meubelpaneel van de bouwmarkt.

Maar dan de lades, de lades worden 69x45x15 (lxdxh) maar van welk materiaal kan ik deze lades het beste maken?
Zelf dacht ik aan 10mm MDF, maar is dit stevig genoeg?
Ik gebruik 450mm rolgeleiders.

Er komen geen zware dingen in te liggen, max. gewicht 5 kg.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Gezien de breedte en diepte van de lade zal ik voor 15 berken multiplex gaan met een bodem van 12
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
10mm dik, rondom ondersteunt in de wanden (sleuf) en eventueel in het midden (steunlatje onderzijde) zou sterk genoeg moeten zijn mits je je houd aan die 5kg. Echter de lades worden 450mm diep en de rolgeleiders zijn hetzelfde, dit betekend dat je voorfront buiten de 450mm komt te liggen. Als de diepte maat van de kast gebonden is aan die 450mm dan dien je er kortere geleiders in te monteren.
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
De kast zelf wordt 50 cm diep dus de la 45 cm diep en dan nog een voorfront. zodat het voorfront van de lades gelijk zijn met de staanders. en die sleuf waar je het over hebt ben ik van plan te gaan maken d.m.v. mijn cirkelzaag meerdere malen op 5mm diepte door de plaat heen te halen, is dit een idee?Ik heb namelijk geen bovenfrees.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.