Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Question waarvan kan ik het beste mijn lades van maken?

Ik ben bezig om zelf een kast te gaan maken in mijn woonkamerkastwoonkamer perfect.skp

De kast zelf ben ik van plan te gaan maken van 18 mm meubelpaneel van de bouwmarkt.

Maar dan de lades, de lades worden 69x45x15 (lxdxh) maar van welk materiaal kan ik deze lades het beste maken?
    Zelf dacht ik aan 10mm MDF, maar is dit stevig genoeg?
    Ik gebruik 450mm rolgeleiders.

Er komen geen zware dingen in te liggen, max. gewicht 5 kg.

Gezien de breedte en diepte van de lade zal ik voor 15 berken multiplex gaan met een bodem van 12

10mm dik, rondom ondersteunt in de wanden (sleuf) en eventueel in het midden (steunlatje onderzijde) zou sterk genoeg moeten zijn mits je je houd aan die 5kg. Echter de lades worden 450mm diep en de rolgeleiders zijn hetzelfde, dit betekend dat je voorfront buiten de 450mm komt te liggen. Als de diepte maat van de kast gebonden is aan die 450mm dan dien je er kortere geleiders in te monteren.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

De kast zelf wordt 50 cm diep dus de la 45 cm diep en dan nog een voorfront. zodat het voorfront van de lades gelijk zijn met de staanders. en die sleuf waar je het over hebt ben ik van plan te gaan maken d.m.v. mijn cirkelzaag meerdere malen op 5mm diepte door de plaat heen te halen, is dit een idee?Ik heb namelijk geen bovenfrees.

Ik denk dat ik dat ook zo zou doen als ik geen bovenfrees zou hebben Hierna glad maken met een beitel.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Forum Rechten