Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Lightbulb houtverbinding, voor doosjes, op tafelzaag

Hallo,
    Weet iemand hoe je deze houtverbindingen kan maken op een tafelzaag met een enkel zaagblad? Kan hier een jig voor gemaakt worden?
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      houtverbinding.jpg
Bekeken:   223
Grootte:   5,9 KB
ID:        12063
    Alvast bedankt.

En beste wensen voor 2014!

Je moet wel kijken of er een zaagblad op kan wat de dikte heeft van de vingerlassen. Anders moet je een verstelbare zaag/ slingerzaag er op zetten. Er zijn vele filmpjes op het www. die hierover gaan. Meestal Engels. Zoeken op box joints.

Inderdaad , mijn probleem zit in de dikte van de vingerlassen in functie van mijn enkel zaagblad. Op het net vind ik filmpjes met dado-blades. Volgens een ijzerhandelaar is dit bij ons niet verkrijgbaar en zelfs verboden (zou met veiligheid te maken hebben (?) ).
    Een slingerzaag ken ik niet. Ga ik eens opzoeken.
    Wat bedoel je met een verstelbare zaag?
    Bedankt voor de reactie :-)

Athanor
    Guest
    Kijk voor ideeën ook eens in mijn topic over het blokrooster. Daar zie je dat ik een proefstuk in vurenhout heb gemaakt met een gewoon zaagblad en daar bredere sleuven mee zaag. Hetzelfde principe kun je ook voor vingerlassen gebruiken.

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 02-01-14 om 22:40.

Er moet hier nog ergens een filmpje staan hoe je deze maakt op en cirkelzaag met een normaal blad. De eerste tand afschrijven, de rest mbv een vast punt in de geleider.
    sometimes you just need a bigger hammer

ik heb hier een paar foto's van mijn "jig" staan: http://www.woodworking.nl/showthread...28box-joint%29

en ik geloof dat matthias wandel ook een "boxjoint jig" op zijn website heeft staan, waarbij de breedte van de tanden ingesteld kan worden

Forum Rechten