Zaagtafel voor een handcirkelzaag

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik ben in het bezit van een zware hand cirkelzaag en ben hiervoor op zoek naar een tafel. Zijn hier mensen met ervaring in deze dingen (wat zijn goede, waar naar te kijken etc)?
Daarnaast is het misschien een idee om daar zelf een opstelling voor te maken? Wellicht dat hier ervaringen mee zijn?
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Hmm mischien past hij wel in een festool basis 2 plaat met aanpassingsset voor een AP 85.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Een wat? (sorry, maar ben geen pro ;) )

Festool Multifunctionele tafel MFT/2, bedoel je zoiets? Die kom ik 2e hans voor €425,- tegen. Dat is niet echt wat ik in gedachten had om eerlijk te zijn :oops:
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik heb zo'n mastercut tafel gehad. Ik had toendertijd nog nooit echt met hout gewerkt maar het leek mij wel handig voor de verbouwing.
En meer dan dat is het ook niet, het is bijna niet te doen om je zaag goed uit te lijnen, dus strakke verstekken en precies maatwerk kun je vergeten. Het spauwmes van de zaag (wist toen nog niet eens waarvoor dat ding diende :oops: ) pastte niet in de uitsparing waardoor een stuk hout tegen mijn voorhoofd werd geslingerd. Uiteindelijk gebruikte ik de mastercut alleen als mobiele werkbank.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb ook zitten denken om een zelf te maken freestafel aan te passen aan je cirkelzaag. Veiligheid is toch wel erg belangrijk en nauwkeurigheid van werken ook. Als je op b.v. marktplaats zoekt naar zaagtafel gaat er een wereld voor je open.

jaap
 

Jacobh

Nieuw lid
20 nov 2009
16
1
Ik heb eventueel wel zo'n Wolfcraft Werkbank MASTER CUT 1000 tafel voor overname.
gebruikt als frees tafel. Maar een aantal keer gebruikt.

BIj interresse wil ik je wel foto's toe mailen

Jacob
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
jaap zei:
Heb ook zitten denken om een zelf te maken freestafel aan te passen aan je cirkelzaag. Veiligheid is toch wel erg belangrijk en nauwkeurigheid van werken ook. Als je op b.v. marktplaats zoekt naar zaagtafel gaat er een wereld voor je open.

jaap

Ja maar het merendeel (practisch allemaal) is met een stationair zaag. Zou ik ook erg graag willen (liefst een grote tafel) maar daar heb ik spijtig genoeg, icm de andere hobby's, geen ruimte voor.
Daarom dus op zoek naar een (hobby bob) tafel met meerdere doeleinden. Uiteindelijk hoef ik er (voorlopig) toch geen grote werken mee te zagen. Denk aan het maken van kozijnen (kleintjes en 'kleine' meubelen en kasten). Dat zou toch met zoiets wel moeten lukken?

@Jacobh,
Als je wat foto's (en woonplaats en de gewenste prijs) naar me kan mailen (jorisandriesse@hotmail.com), heel graag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.