Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Glas in voordeur

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

Glas in voordeur

In m'n merbau voordeur heb ik twee paneeltjes vervangen door glas. Ik had twee dubbelglas-monsters van 200x300mm, dus de afmetingen van het gat moest ik hierop aanpassen. Het gat viel in het paneeltje. @Woodworkpro heeft de merbau latjes aan me verstrekt. Ik heb ook meteen een driepuntssluiting erin gezet.

Het detail
    DSCF2036k.jpg

Detail van de toegevoegde latjes, na één laag grondverf. De glaslat is voorzien van een profieltje, zodat het minder massief oogt en er een beetje authentiek uitziet. Ik heb de schroeven gewoon in het zicht gelaten.
    DSCF2170k.jpg

De buitenkant, incl. twee afwateringsgaatjes
    DSCF2171k.jpg

De binnenkant
    DSCF2172k.jpg

1544550_310688335729515_1439911782_n.jpg
    Laatst gewijzigd door Bijtel; 01-01-14 om 18:05.

Hangt de 8 van 48 op zijn kop of ligt dit aan mij?

Over smaak valt niet te twisten. Je kan het toch lezen. .

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Dat was mij ook al opgevallen maar ik wilde geen slapende honden wakker maken, in dit geval de welstandscommissie.

Ik zou de glaslatten op de hoeken in verstek gezaagd hebben, makkelijker dan contramallen en een profiel aan de kopse kant frezen.
    sometimes you just need a bigger hammer

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankzomerdjk Bekijk Berichten
    Hangt de 8 van 48 op zijn kop of ligt dit aan mij?
    Je bent de eerste die dit opvalt (zegt). Ik vond het wel mooi passen bij deze 4, en het moet niet te voorspelbaar worden Het zijn cijfers van de Kruitvat, die ik met hammerite gespoten heb.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald L. Bekijk Berichten
    Ik zou de glaslatten op de hoeken in verstek gezaagd hebben, makkelijker dan contramallen en een profiel aan de kopse kant frezen.
    Dat in verstek heb ik eerlijk gezegd niet eens aan gedacht. Maakt me ook niet echt uit. Is trouwens bij glaslatten ook niet gebruikelijk. En er is niets gecontramald, het zijn losse latjes. Anders valt het glas niet te plaatsen.

Dat aan de kopse kant frezen was geen succes trouwens. Maar dat draagt bij aan het authentieke karakter...

Bytel
    Wat de schroeven betreft, kan een inbreker gewoon die schroefjes er uit draaien?
    Joep

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jjjlll Bekijk Berichten
    Wat de schroeven betreft, kan een inbreker gewoon die schroefjes er uit draaien?
    Als hij eenmaal binnen is wel

Dan is het geen inbreker maar een uitbreker.

Aha,
    het zijn afwateringsgaatjes, komt er van als je de tekst niet goed leest.

Forum Rechten