Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Staal voor zelfgemaakte raamzaag

Ik wil HEEL graag eens een raamzaag maken en ben daarom informatie en onderdelen aan het zoeken voor het fabriceren hiervan. Op dit forum heb ik al een gezocht naar het staal dat voor handzagen gebruikt wordt en voor zover gevonden is dat C100 (of C.1.00) staal? Heeft iemand hier ervaring mee? Is er bijvoorbeeld een voorkeur voor dikte en lengte? Verdere tips en suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt!

Athanor
    Guest
    Bij een raamzaag denk ik aan een zaagraam met een aantal zaagbladen erin om een boomstam in 1 keer in planken te zagen, is dat ook wat jij op het oog hebt?

Fons

Volgens mij heeft een van onze leden hier al iets over gepost. Hij werkt bijna alleen maar met handgereedschap. Maar ben de naam even kwijt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor Bekijk Berichten
    Bij een raamzaag denk ik aan een zaagraam met een aantal zaagbladen erin om een boomstam in 1 keer in planken te zagen, is dat ook wat jij op het oog hebt?

Fons
    Bijna. Ik wil er 1 maken waarbij 1 zaagbladen aanwezig is.

Ik zou iemand zoeken die lintzagen aan de meter verkoopt en daar een meter kopen.

Athanor
    Guest
    Moet het dan zoiets worden?

image.jpg

`dit is een raamzaag

Laatst gewijzigd door rendew; 01-01-14 om 22:16.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Volgens mij heeft een van onze leden hier al iets over gepost. Hij werkt bijna alleen maar met handgereedschap. Maar ben de naam even kwijt.
    Caspar Labarre!

Ja dit kreeg ik net ook door van Rendew via een pb. Ik ben slecht in het onthouden van namen. Maar het gezamenlijk geheugen op het forum klaart de klus.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Ik zou iemand zoeken die lintzagen aan de meter verkoopt en daar een meter kopen.
    Ah tuurlijk! Zo kan het ook. Bedankt!

Forum Rechten