Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Harold Saxon beitels

Ik was eens aan het rondkijken op het Australische houtbewerkersforum, en daar kwam ik de naam Harold & Saxon tegen. Dit is een kleine bedrijf dat beitels maakt van de hoogste kwaliteit. Ze gebruiken D2 en M2 staal, die beide nog betere eigenschappen hebben dan A2, het staal van Lie Nielsen. Je kunt zelfs kiezen van welke houtsoorten je de handvaten wilt hebben. Ik vind ze mooier dan Lie Nielsen, en gezien de info op de site over de gekozen staalsoort ook beter.

Het zijn in ieder geval prachtige beitels, en affabriek kosten ze gemiddeld evenveel als Lie Nielsen.

Attached files

Re: Harold Saxon beitels

Zeker mooi!!! Ben erg nieuwsgierig hoe ze in het echt zijn. Gebruik zelf beitels van zowel LN als Blue spruce. De laatste ook bepaald niet lelijk!

Klopt, die zijn van Barrtools, van de smid Barr Quarton. Deze smeed zijn gereedschappen helemaal met de hand, echt op de traditionele methode dus. Ze zijn mooi, maar wat aan de robuuste, bijna lompe kant. Ik zou persoonlijk toch gaan voor de Harold & Saxon beitels.

tjaa ! ik blijf bij mij oude Nooiotgedacht beitels 8-)

hs

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houtslager
    tjaa ! ik blijf bij mij oude Nooiotgedacht beitels 8-)

hs
    Wat hele fijne beitels zijn

Ze zijn mij vooreerst ook nog te duur. Ik heb net op marktplaats 20 beitels gekocht, waaronder 14 van Nooitgedagt, en nog wat onbekende merken. Die kosten me evenveel als de nieuwprijs van een Harold & Saxon. Dr zit wel wat werk aan, maar gezien de gemiddelde prijs van 4 euro per stuk voor deze goede beitels, is me dat wel waard.

Wat hele fijne beitels zijn
    ja plus heel veel slijpen en ook veel insmeeren tegen veroesting hebben deze bietels heel veel hout "gehaakt " 8-)

Forum Rechten