Slangenboel voor Festool CT55 E

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
550
94
Stiens
Dag allemaal,

Ik bezit een Festool CT 55 E. Het rubber einde daarvan is kapot. Het lijkt er op dat je een nieuwe top voor de slang kunt kopen. Weet iemand of dat past op deze oude stofzuiger?

André
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
De slang heeft 2 verschillende aansluitingen. Een aan de stofzuiger kant en de andere voor de machine. Voor de machine zijde kun je 2 doorsneden gebruiken: 27 en 36 mm. Tevens is de diameter van de slang van belang. Ook hier 27 en 36 mm slangen. Zoals bijna alles van Festool kun je deze beide einden los kopen. Kijk maar eens op Festool.nl.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik denk niet dat er verschillen zijn tussen de oude en nieuwe modellen, de vorm en maat van de slang is al lang standaard. En als er iets veranderd dan staat er bij "enkel voor op deze types:"... mijn oude CT22E had ik een jaar of 3 geleden ook een nieuw uiteinde op gezet. Ik gebruikte die oorspronkelijk op Bosch machines maar die strekken het rubber te hard, toen ik overging naar festool was de mond te los en heb ik er een nieuwe op gezet.
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
550
94
Stiens
Ik bedoel de machinekant en niet de stofzuigerkant. De stofzuigerkant is van hard plastic die precies in en opening (ook hard plastic) van de stofzuiger past. Met deze kant heb ik geen probleem en als je er niet per ongeluk op gaat staan of zoiets zul je er ook nooit een probleem mee krijgen denk ik.

Het is dus de andere kant met het flexibele rubberen einde. Bij mij is deze verruïneerd geraakt omdat ik hem in allerlei slecht passende openingen propte zoals mondstukken van een andere stofzuiger.
Een hulpstukkenset van Festool is zo duur dat ik daar niet aan wilde beginnen. Als ik nu ja ca. 10 jaar een keer een nieuw mondstuk moet kopen, is dat financieel gezien eigenlijk helemaal niet erg.

André
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
André,

Een nieuw rubberen aansluitmof D 27 DM-AS (487071) is niet zo duur (€17,79).
Versie D 36 DM-AS (487721) kost €22,14.
Bijna alle onderdelen van Festool zijn gewoon los leverbaar of te bestellen.
Ga gewoon naar de Festool dealer en daar kunnen ze je altijd helpen.
pvbm_s_dmas_487071_z_01a.png
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
550
94
Stiens
Bedankt voor alle informatie. Ik zal eens op zoek naar het type mof dat ik heb. Ik heb de handleiding nog wel ergens.

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.