Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Aangeboden: Hegner Houtdraaibank HDB 200 SE met frequentie-regeling

Te koop aangeboden:

• Hegner Houtdraaibank HDB 200 SE met frequentie-regeling
    • Onderstel
    • Buitendraaiininrichting
    • Extra draaibank bed 800 mm
    • Hegner Set internationaal
    • Houtdraaibeitels HSS (ongeveer 20 – 25 stuks, de donkere op de onderste rij op de foto)
    • En nog meer onderdelen/toebehoren

Nieuwwaarde meer dan 4000,00 euro, maar een richtprijs voor 2e hands verkoop is 1000,00-1250,00 euro.

200_SE-(1).JPG200_SE-(2).jpg200_SE.jpgbeitels.jpg

Inmiddels verkocht

De oud eigenaar heb ik gekend. Een echte rot in het vak, samen hebben we vele dagen op
    beurzen en open dagen door gebracht, deze man wist waar hij het over had !

Hallo Ronald, wat aardig van je om even een berichtje te schrijven. Mijn vader was inderdaad een vakman! Een kunstenaar op het gebied van houtbewerking.

Ik vermoedde al dat het je vader was, ik kan hem nog uit-tekenen ! Ook de georganiseerde omgeving rond de draaibank past
    volledig bij hem, hij had altijd zijn kistjes met zelf gedraaide ballpoints van ontelbare houtsoorten bij zich, veel gelachen
    met een club mensen van diverse importeurs die eind jaren negentig ontelbare demodagen bij dealers hebben verzorgd.
    Zijn verzameling gereedschap moet enorm geweest zijn, het zal niet meevallen daar zomaar afstand van te doen.

Hij kwam altijd met mooie verhalen thuis. Inderdaad de zelfgedraaide balpennen. Hij had er wel over de 100 in verschillende soorten. Deze koesteren we zeer! Net zoals alle andere kunstige draaiwerken.
    Er ligt nog zoveel gereedschap. De man die de draaibank heeft gekocht zei: ik geloof gemeend dat ik ook een stukje ziel van uw vader heb meegekregen. Hij hoopte ooit 1/10de van mijn vaders creativiteit, passie en vaardigheden te kunnen evenaren...

Mooi gereedschap, maar wat weer een prachtig verhaal! Kunt u nog eens wat foto's plaatsen van het werk van uw vader?

jaap

Ook bij ons in bussum kwam hij demonstreren met Hegner figuurzaagmachines. Zo makkelijk leek het als hij ermee zaagde. Snel mooi en nauwkeurig. Helaas heb ik al een draaibank en een aankoop van deze hegner draaibank viel thuis (hoeveel ik veel verkoopervaring heb) niet te verkopen.

Hallo Jaap,

Dank je wel.
    Vorig jaar had ik al wat werkstukken op het forum geplaatst. Natuurlijk zijn er veel meer, maar niet overal heb ik foto's van.
    http://www.woodworking.nl/showthread...ai-werkstukken

Forum Rechten