amrican woodworker magazine

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Is er hier iemand die daar op geabonneerd is?

Ik krijg net een mailtje terug dat 6 uitgaven me 16 USD zouden kosten en 12 uitgaves 64 USD. 2 keer meer uitgavens tegen 4 keer de prijs????

OP de vraag of het gegeven dat ik in Nederland woon en graag de papieren versie wil ontvangen gingen ze niet in :(


Zijn er hier die dus zo'n abo hebben ? wat is de ervaring ermee?
 

RockNRolla

Actieve deelnemer
24 mrt 2009
50
0
Ken het blad niet, maar ben wel al jaren geabonneerd op Fine Woodworking. Papieren versie valt met een zekere regelmaat in de bus en voor USD 105 voor 3 jaar (21 stuks) hoef je het niet te laten.
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Heb net op die fine woodworking site gekeken. Ziet er ook goed uit idd. Wel apart dat je 7 bladen per jaar krijgt...

Klopt het dat je 'm idd digitaal kunt downloaden ?

Heb jij misschien een paar oude digitale versies zodat ik die eens kan bekijken om te bepalen of dat blad een mooi abootje waard is ?
 
A

Athanor

Guest
FWW kun je als de top beschouwen als het om houttijdschriften gaat. Het zevende nummer is de toegift Tools en Shops die je voor de kerst krijgt, een specials over werkplaatsen en gereedschappen zoals de titel al aangeeft. Je kunt op hun site als aardig wat vrij materiaal inzien om een indruk te krijgen.


Fons
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Heb idd zojuist maar waar geld naar de US gestuurd. Ze hebben het daar nodig en ik wil dat blaadje wel hebben. :)

Nu eens afwachten hoe dat in ze werking gaat, een US abootje.
 
A

Athanor

Guest
Goed idee! Ik geniet ook regelmatig van het lezen en doorbladeren van het blad. Overigens kun je dan ook de nummer op je Ipad in een reader lezen.

Fons
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Ik ben benieuwd. Voor die 75 euro oid wil ik de gok wel nemen.

Ben benieuwd wanneer ik dan het eerste blad op de mat mag horen ploffen, althans, ik doe toch echt de aanname dat ik een fysiek blad in de bus ga krijgen :)

Ben beetje digibeet :) die digitale versie kan ik toch ook gewoon op me oude laptop lezen ? Of moet ik mezelf ook een apple ipad cadeau gaan doen?
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Ik wist niet dat er ook een enkel online versie is. Wat ik zelf ff spannend vind is om ook daadwerkelijk een blaadje uit de VS te krijgen.

Alleen een online versie lijkt me niets. Het is wel leuk om iets online te kunnen lezen en die proefversie leest prima, maar op de eoa manier vind ik het gewoon leuk om met papier op de bank te kunnen ploffen of in het klus hok het bij de hand te hebben.
 
A

Athanor

Guest
Ben ik met je eens hoor, ik heb ook graag het tijdschrift zelf in handen. Isook altijd leuk werk om weereens een stapeltje uit de kasttetrekken en door te bladeren om ideeen op te doen. Daarnaast wel het on-line abonnement om de archieven te kunnen raadplegen.

Fons
 

RockNRolla

Actieve deelnemer
24 mrt 2009
50
0
Daar ga je geen spijt van krijgen, je heb nu de papieren versie op de mat en de mogelijkheid om de elektronische versie te downloaden, mooie reden om een ipad aan te schaffen...
 

WR1944

Oud hout
Nu ik een tijdje in Ameika zit wil ik nog een stapje meer veramerikaansen door me op een houtbewerkers tijdschrift te abonneren. Niet dat ik m'n metrische manie laat schieten maar het lijkt me wel interessant. Ik had al wat op het Internet gesnuffeld maar nu ik jullie er zo over hoor ga ik de knoop doorhakken. Ik abonneer me op Fine Woodworking. In ieder geval op de papieren versie want op sommige punten ben ik conservatief.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Hoever staat het met je kruistocht om de USA om te turnen? He tis echt een ramp met die lui op dat gebied. Volgens mij zijn alleen de Amerikanen en de Aussies nog met deze prehistorische maten bezig.
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Veramerikaniseren? Dat is toch wel het laatste dat je wilt? De keren dat ik in dat land geweest ben en bijna iedere keer dat ik amerikanen heb ontmoet was ik blij als ik er weer weg was..

De enige keer dat ik het wel te pruimen vond was toen ik hier een paar weken zat.

Hidden Valley
226 Bee Brook Road
Washington Depot, CT 06794
http://www.hiddenvalleyct.com
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Hoever staat het met je kruistocht om de USA om te turnen? He tis echt een ramp met die lui op dat gebied. Volgens mij zijn alleen de Amerikanen en de Aussies nog met deze prehistorische maten bezig.

Australie is al jaren om. Amerika staat er als westers land in z'n eentje nog te stumperen met z'n inches, ounces en ander ongein. Zelfs met koken loop je vast in de cups, tablespoons en dergelijke. Voor bijna alles dat ik doe moet ik een conversie lijstje raadplegen. Zelfs de temperatuur heb ik in twee maateenheden zichtbaar.
Ik zou me kapot schamen als ik als hoog-ontwikkeld land in het zelfde schuitje zit als Liberia en Myanmar. Officieel is de USA sinds 1866 metrisch maar het werd niet verplicht gesteld. In 1975 werd het officieel verplicht gesteld voor de overheid maar werden de imperial maten naast de metrische maten vermeld.

@gompy58, ik denk dat het uitmaakt met wie je te doen hebt. De "doorsnee" Amerikaan ligt mij ook totaal niet maar met de mensen uit mijn omgeving heb ik het goed naar m'n zin. Zo goed zelfs dat ik al ruim drie jaar met een Amerikaanse getrouwd ben.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
FWW is een mooi blad met veel wetenswaardigheden. Maar ik zie, afgezien van de eenheden, twee bezwaren:
a) de meubelontwerpen vind ik te vaak te lelijk en oubollig (ja, is persoonlijk). Er is weinig of nauwelijks aandacht voor design (ja, ok, er zijn uitzonderingen).
b) de hulpmiddelen zijn niet op Europa geent (is vanzelfsprekend maar voor mij een nadeel).

Is er een Europees equivalent die deze nadelen minder heeft?


Mvg
klaas
 
A

Athanor

Guest
Ik lees naast FWW al jaren Furniture & Cabinetmaking, een Engels blad dat maandelijks verschijnt. Dat besteeds met grote regelmaat aandacht aan de jonge opkomende engelse ontwerpers en meubelmakers. Ook qua techniek veel info en relatief veel aandacht voor het maken van kistjes, er publiceren regelmatig een paar goeroe's over dit thema.

Fons

image.jpg
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Zelfs met koken loop je vast in de cups, tablespoons en dergelijke. Voor bijna alles dat ik doe moet ik een conversie lijstje raadplegen.

De cups, spoons en tablespoons komen uit de tijd van de verovering van het westen, heb ik me door een Amerikaanse vriend laten vertellen. De pioniers hadden in de huifkar geen plek voor een weegschaal, en dan is werken in dit soort standaard hoeveelheden erg makkelijk. Als ik kook of recepten uitleg doe ik het ook zo, ik weeg niks (uitzonderingen daargelaten) maar werk met volumes. Dat werkt goed bij het overdragen van een recept, want iedereen heeft wel een koffiekop, lepel en theelepel. Verhoudingen goed, recept goed, zo simpel is het dan. Of dat huifkarrenverhaal echt klopt weet ik niet, maar het is wel aannemelijk en op zijn minst een mooi verhaal.

Ik heb zelf heel vaak ook andere zaken op die manier proberen te verduidelijken: "als je twee kartonnen dozen met zand neemt en één kartonnen doos met cement en dat mengt en er twee blikjes water bij doet" is dat makkelijker te bevatten voor veel mensen dan "neem dertig kilo zand en twintig kilo cement en voeg daar 1.6 liter water aan toe" Als ze al een weegschaal hebben, dat was vaak niet het geval. Of "Als je een stam hebt van drie handbreedtes dik, maak dan de inkeping maximaal één handbreedte diep" is beter uit te leggen dan het hele verhaal van opmeten en door drie delen. Als er al een meetlat aanwezig is. Kortom, ik zie de noodzaak van dergelijke maten dus wel in, in landen waar men niet of laag is opgeleid werkt het goed. Horen ze thuis in een hoogontwikkelde maatschappij? Nee. (Met uitzondering van de keuken, want daar is het toch wel verdomde handig)

Wat Amerikanen betreft: ik ken er veel, en net zoals Nederlanders zitten er aardige en minder aardige tussen. De Bostoniaanse kak en de Texaanse "jij hebt voor het bier betaald, laat mij nu voor de Cadillacs betalen" mentaliteit zijn beide onbegrijpelijk voor een Nederlander, maar als je er doorheen kan kijken zijn het net mensen, die Amerikanen!

Dit alles volkomen off-topic, waarvoor excuses.

On-topic: FWW is om te smullen, prachtig blad.

Groet, Rob.
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Even narekenen; ik neem een driejaars abonnement.

Bruto 3 x 62,50 = 187,50 minus 10% = € 168,75

3 jaar abonnement FWW via creditcard $ 104,95 in euro's is dat € 76,29

Verschil € 168,75 - 76,29 = 92,46

Overigens is het te waarderen dat de AF het lezen van het blad door Nederlanders bevordert, maar er is een andere keuze mogelijk.


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.