Gebruiksaanwijzing Kity 635 vlak- en van dikte bank.

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Even snel ivm druk: Kity is prima. Inca is net een slagje beter denk ik, maar voor mijn doeleinden (die denk ik dezelfde zijn als de jouwe, hobbymeubelmaken) voldoet de 635 uitstekend. Ik heb net nieuwe messen ontvangen (incl. verzendkosten € 22,-), die zijn goed verkrijgbaar. De riemen en dergelijke zijn ook nieuw te verkrijgen en voor de rest zal er weinig aan stuk gaan bij normaal bedrijf. Mocht dat wel het geval zijn, ik heb een 635 staan waar de tafels van getordeerd zijn, die kan gekannibaliseerd worden voor onderdelen ;) Je kan dat ding veilig kopen dus, maar de prijzen liggen nogal uiteen, voor mijn huidige heb ik, exclusief tafel en motor, € 75,- betaald. Die was in redelijke staat, botte messen en roest op de vandiktetafel, verder vies maar wel in orde. Dit ter indicatie.

Succes!

Groet, Rob

PS: Nu ik hier toch ben: ik zoek nog steeds een Kity 640, de slijpinrichting. Iemand?

Hoi Heckemann,

Thanks voor je bericht, klinkt als muziek in m'n oren. Ik ben wel een zeurkous wat dat betreft, het is idd hobby, dus relatief weinig tijd, waardoor ik zonder veel gedoe wel sjiek resutaat wil.
Moeilijke vraag misschien, maar waarin is de Kity minder goed dan zeg een Inca?
Hoe zit het met instel mogelijkheden? Minimale afname etc? Snipe?

Ik ben nog niet wezen kijken, maar beste proef op de som lijkt me uit proberen. Een met de "froe" gehakt balkje esdoorn van de oude boom in onze tuin meenemen en snippers maken.
Daar zal ik het atm voornamelijk voor gaan gebruiken.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Kity is over het algemeen wat lichter gebouwd dan Inca, maar zoals gezegd voldoende voor ons soort inzet. De instelmogelijkheden van de Kity voldoen, dat zou net als bij de Inca beter mogen maar vraag me dan niet hoe :rolleyes: Het is wel zaak om de wijzertje die de dikte aangeven te controleren en opnieuw in te stellen indien nodig, maar das op zich een makkelijk karweitje. 5 mm is het dunste wat ik er onderdoor heb geduwd en dat ging prima. Met enige voorzichtigheid, goede ondersteuning en de laatste paar halen lekker dun doen (snel werken kan je vergeten op dit soort machientjes) is snipe en tear-out prima in de hand te houden. Kwestie van ervaring ook hoor, ik wordt er steeds beter in :eek:

Ik ben op het moment mijn werkplaats aan het verplaatsen en opnieuw aan het inrichten, anders was je van harte welkom om de Kity hier eens uit te proberen. Voor eind augustus (ook nog vakantie....) gaat dat niet meer lukken helaas.

Succes met de beslissing!

Groet, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.