Gebruiksaanwijzing Kity 635 vlak- en van dikte bank.

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hoi!

Zojuist een Kity 635 op de kop getikt, ga hem vanmiddag ophalen. Er zit geen manual bij en ik kan op het net alleen de Franse versie vinden. Mijn Frans is matig. Er moet ook een Engelse versie zijn, heeft iemand die of weet iemand waar ik die kan downloaden?

Groet, Rob.
 

SDC79

Actieve deelnemer
25 nov 2013
42
0
Overijse, BE
Ben ik ook een tijdje naar op zoek geweest, maar niet direct iets gevonden. Ga me behelpen met de Franse versie en Google Translate.
Wat ik doe is wel naar het Engels vertalen, niet naar het Nederlands. Heb de indruk dat FR->EN betere resultaten geeft dan FR>NL.

Heb tijdens mijn zoektocht naar info volgende site gevonden die in detail een revisie bespreekt: http://www.metabricoleur.com/t3211-un-service-une-revision-completepour-ma-kity-635
Is wel ook in het Frans...
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
@SDC79: das een handig linkje, dank je wel! Dat vertalen ga ik ook van Frans naar Engels doen denk ik. Daarnaast heb ik net gehoord dat ik een vloeiend Frans sprekende en erg aardige man in de straat heb wonen :D Een eventuele vertaling naar het Nederlands zal ik uiteraard hier even melden.

@Dulcinea: nee, uit Bergambacht. Hij is wel aan revisie toe en een aantal onderdelen zal ik echt helemaal nieuw moeten maken, maar ik heb er dan ook erg weinig voor betaald.

Groet, Rob.
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Ik weet niet of er veel verschil zit in de kity 636 en de 635? Ik heb hier namelijk een gebruiksaanwijzing van een 636 liggen in het nederlands. Laat maar weten of je daar ook wat aan hebt, dan moet ik hem maar een keer inscannen.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
@Roeliepoelie: daar zit wel iets verschil in maar het zou alleen al enorm helpen met het begrijpen van de franse manual van de 635! Als je de moeite zou willen nemen, heel graag !!

Groet, Rob.
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Ik zal binnenkort proberen het in te scannen. Als het een beetje lukt dan kan ik het je als een PDF opsturen. Moet je me wel even je email opsturen, dat kan dan wel via de berichten. Als er nog meer gegadigden zijn dan hoor ik t wel.
 
A

Athanor

Guest
Ik zal binnenkort proberen het in te scannen. Als het een beetje lukt dan kan ik het je als een PDF opsturen. Moet je me wel even je email opsturen, dat kan dan wel via de berichten. Als er nog meer gegadigden zijn dan hoor ik t wel.

Goed werk! Hang die PDF gewoon al bijlage aan je antwoord in dit topic, dan help je heel Nederland in voorkomende gevallen! :D:D

Fons
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
@Roeliepoelie & Bijtel: Heren, bedankt! Hier kan ik echt wat mee.

Inmiddels ben ik begonnen met de revisie van de 635. Schoongeblazen, tafels er af gehaald. Aan de onderkant van de tafels was te zien dat de messen er tegenaan waren gekomen, hoogstwaarschijnlijk de reden dat er spiksplinternieuwe messen op de machine zitten :D De onderkant ziet er dus niet zo mooi uit maar qua functioneren maakt dat niets uit.

De volgende stap wordt het verder uit elkaar halen van de machine, het maken van een nieuw scharnier voor de voorste tafel (stukje afgebroken) of het repareren daar van (ik kan het nog niet goed beoordelen), het ontroesten van alles wat geroest is, nieuwe onderketting installeren en nog zo wat kleinere zaken. Dan weer monteren, afstellen, nieuwe beschermkap verzinnen en ook iets slims bedenken qua afzuiging. Werk genoeg!

Ik heb er zowaar aan gedacht om foto's te maken en zal die tzt als verslagje posten.

Groet, Rob.

PS: Roel, wat staat er op de pagina's 1 tm 6?
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
He hallo, mooi dat het gelukt is. Op pagina 1 tm 6 staat de inhoudsopgave ed. Het boekje gaat tot pagina 42, de laatste pagina's gaan over een optioneel slijpsysteem. (642) Als daar ook interesse in is dan kan ik die ook wel inspannen en naar bijtel opsturen. hij kan het dan comprimeren en bij dit topic zetten.
Ik hoor het wel. En verder veel plezier met de kitty's, ik vind het een machtig mooi machientje,heb er veel plezier aan.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Dat slijpsysteem zou ik ook nog wel willen hebben, staat ook in de Franse handleiding en lijkt me erg handig. Zal marktplaats eens goed in de gaten houden, je weet maar nooit!

Nogmaals dank, groet, Rob.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Hoi forum,

Misschien niet helemaal het goede topic.

Ik ben een Kity 635 vlak vandikte machine tegengekomen.
Als klein behuisde hobbymeubelmaker, lijkt het me een fraaie machine.
Wat kan ik verwachten van zo'n apparaat?
De inca's van welleer, gezien hun populariteit hier, zijn blijkbaar superieur aan de moderne "kleine machines".
Valt de Kity ook onder deze noemer? Of zit ik dadelijk tot mn oren in problemen met aandrijfrollen en andere niet verkrijgbare onderdelen etc?

Normaal koop ik liever nieuw. Maar als ik de topics een beetje volg hier, ga ik voor een machine in het "huis, tuin, keuken, schuur" formaat niet slagen kwalitatief gezien.

Alvast many thanks!
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Even snel ivm druk: Kity is prima. Inca is net een slagje beter denk ik, maar voor mijn doeleinden (die denk ik dezelfde zijn als de jouwe, hobbymeubelmaken) voldoet de 635 uitstekend. Ik heb net nieuwe messen ontvangen (incl. verzendkosten € 22,-), die zijn goed verkrijgbaar. De riemen en dergelijke zijn ook nieuw te verkrijgen en voor de rest zal er weinig aan stuk gaan bij normaal bedrijf. Mocht dat wel het geval zijn, ik heb een 635 staan waar de tafels van getordeerd zijn, die kan gekannibaliseerd worden voor onderdelen ;) Je kan dat ding veilig kopen dus, maar de prijzen liggen nogal uiteen, voor mijn huidige heb ik, exclusief tafel en motor, € 75,- betaald. Die was in redelijke staat, botte messen en roest op de vandiktetafel, verder vies maar wel in orde. Dit ter indicatie.

Succes!

Groet, Rob

PS: Nu ik hier toch ben: ik zoek nog steeds een Kity 640, de slijpinrichting. Iemand?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.