Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Gezocht Lintzaag!

Gezocht Lintzaag!

Heey jongens,

heeft iemand nog een lintzaag te koop staan toevallig?

Ik zoek er een omdat ik 90 kilo bevroren vlees in rollen (hondenvoer) mee wil doorzagen in afgemeten porties. Dat ontdooit wat makkelijker en geeft minder troep.

Daarnaast zal ik de lintzaag voor houtbewerking gebruiken maar het hoeft geen hoogstaande kwaliteit te zijn. Voordat ik op Marktplaats etc kijk wou ik eerst hier even navragen.

Wie o wie heeft iets staan voor me?

Groet

Maarten

Hallo Maarten,

Als je er geen al te hoge hoge eisen aan stelt heb ik een klein Ferm lintzaagje staan. Max zaaghoogte 80mm, ik meen 300 watt (moet ik even nakijken) werkt verder prima. Het ding is helemaal getuned in die zin dat hij gewoon doet wat een lintzaagje moet doen, dat vergt bij Ferm enige moeite . Er zitten twee linten van Tuffsaws bij en nog een merkloos lint waarmee bevroren hondenvoer waarschijnlijk goed te zagen is Ik heb het ding zelf voor van alles en nog wat gebruikt, van band saw boxes tot dunne plankjes zagen. Als je interesse hebt kan ik je wel wat foto's sturen? Ik denk aan een euro of 40, met de linten er bij.

Hoe dan ook: als je vlees gaat zagen op een lintzaag, haal dan eerst de wielborstel(s) er af, je krijgt ze anders nooit meer goed schoon. Denk er ook aan dat je alles na afloop goed moet ontvetten en op moet passen voor dooivocht. Ga er maar van uit dat je langer bezig bent met schoonmaken dan met zagen, tenzij je een slagerslintzaag koopt die je met heet water of stoom kan reinigen. Voor je het weet hangt er een kadaverlucht in je werkplaats!

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Hoi Heckemann,

bedankt voor je antwoord, ik zie graag een fototje en type-nummer via de mail. Ik zal je een bericht sturen.

Forum Rechten