Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Hoe maak je een zwaluwstaart verbinding.

Hallo,

Ben pas nieuw op deze site en ik vindt het een geweldige site ben pas een begindeling wat hout bewerking betreft, nu wil ik graag een kistje maken voor mijn klein kind en dat met een zwaluwstaart verbinding dat lijkt mij zo mooi maar hoe te beginnen. Is er iemand die mij kan uit leggen hoe ik deze kan maken misschien via een voorbeeld of een tekening zou er erg dankbaar voor zijn.

Met deze alvast vriendelijk bedankt

Hallo Tyros3,

Welkom op het forum.
    Er bestaan veel manieren om zwaluwstaarten te maken.
    Via YouTube kan je tientallen filmpjes bekijken waar op 100 verschillende manieren zwaluwstaarten gemaakt worden.
    Maar na het zien van al deze filmpjes heb ik ook nog het onderstaande boekje gekocht.
    De schrijver gaat iets dieper in op het met de hand maken van zwaluwstaarten.

Hij geeft ook tips/handigheidjes die in die filmpjes soms niet te zien zijn.
    Bijvoorbeeld: je houding hoe je het beste kan staan, en hoe je met de beitel het restmateriaal kan weg hakken.

image.jpg

Het boekje heb ik via die blauwe dikke op internet besteld.
    Niet dat ik nu al een goeie zwaluwstaartenmaker ben, maar het gaat elke keer net een beetje beter.

Groeten, Raymond

Bedankt voor de snelle reactie de beschrijvingen moeten wel in Nederlands zijn kan jammer genoeg geen Engels lezen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Ik heb even met google gezocht op houtverbindingen.
    Daar kwam ik o.a. het nederlandse boek houtverbindingen tegen. Ik ken het boek niet, ik weet niet of het een goed boek is, maar dat weten andere forumleden misschien wel. Het is in ieder geval nederlands

Het boekje houtverbindingen is een prima boekje. Heb deze in de kast staan.

Okè bedankt ga er even na kijken

Roy Underhill The woodwright shop heeft een mooie uitleg over verschillende soorten,
    Al is dit niet alleen voor kistjes.

http://www.pbs.org/woodwrightsshop/w...2007-episodes/

Misschien heb je er iets aan?

Begin in ieder geval met oefenen op een paar reststukjes. Zwaluwstaarten maken is niet zo moeilijk als het lijkt, maar je moet het even doorhebben.
    Bij de eerste staartjes zit je zwaar te puzzelen waar je wel moet zagen, waar absoluut niet, waar recht, waar juist weer schuin, enzovoort.
    Na een paar keer oefenen valt het kwartje en vanaf dat moment maak je ze aan de lopende band.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Over het maken van zwauwstaartverbindingen is al best veel geschreven op dit forum. Ik denk dat je met de zoekoptie ook al enorm ver komt. Mocht je in de buurt van Zwolle wonen dan wil ik best laten zien hoe ik dit aanpak...
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Forum Rechten