sieradenkist

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo,

Afgelopen maanden door omstandigheden niet veel kunnen doen met hout.
Laatste tijd weer wat meer tijd in de schuur kunnen doorbrengen. Voor mijn dochter een sieradendoos gemaakt.
Houtsoorten, een stuk noten en een stuk wonderhout van Rick, esdoorn.
Alles afgewerkt met 2 lagen danisch oil.

Groet Jos.

2013-12-26 12.05.56_resize.jpg
 

Bijlagen

  • 2013-12-26 12.03.25_resize.jpg
    2013-12-26 12.03.25_resize.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 295
  • 2013-12-26 12.04.58_resize.jpg
    2013-12-26 12.04.58_resize.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 294
A

Athanor

Guest
Heel mooi gemaakt Jos!

Ook ik ben benieuwd naar de werkwijze en de oplossing die je voor de hoeken hebt bedacht.

Fons
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik sta steeds versteld van het vakmanschap dat sommige "kistjesmakers" ons laten zien. Een zilversmid waar ik houtdraaiwerk voor leverde vroeg mij eens of dit soort kistjes ook tot mijn mogelijkheden behoorden. Als schoenmaker die bij zijn leest blijft heb ik dit toen maar ontkennend beantwoord. Wel liet hij mij de meeste prachtige Italiaanse sierdozen zien met prijzen om van de te kwijlen. Na jaren op dit forum rondgedwaald te hebben weet ik zeker, dat enkele "kistjesmakers" dit niveau minstens kunnen evenaren.
Het wordt tijd voor een kistjeswedstrijd, publiciteit, expositie en goede prijzen voor deze producten!!!!!!!!!!
OpenDagHout o.i.d.?
vr.gr. Jan Pranger.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Mooi gemaakte kist. Ook mooie scharnieren. Zelf ben ik ook op zoek naar dergelijke scharnieren. Wel gevonden maar ik hik nog tegen de prijs aan. Heb je hier ook nog info over?
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Mooi gemaakte kist. Ook mooie scharnieren. Zelf ben ik ook op zoek naar dergelijke scharnieren. Wel gevonden maar ik hik nog tegen de prijs aan. Heb je hier ook nog info over?

Wim, waar heb jij dergelijke scharnieren gevonden ?
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo,

De scharnieren heb ik bij de Baptist gekocht. Goedkoop is anders maar het blijft een mooie oplossing. Ik stop vrij veel tijd in het maken en afwerken van mijn kistjes en dan ontkom ik er niet aan om er mooie scharnieren in te stoppen. De anderen van smartboxmaker zien er ook erg mooi uit. zal ik denk ik ook nog wel eens gaan gebruiken.
De hoeken heb in gezaagd en er vervolgens er een plat stukje hout in gelijmd. Buitenkant vlak geschaafd en de binnenkant netjes met een bijtel weggestoken.
Bedankt voor de positieve commentaren en het is zeker een idee om eens een kistjeswedstrijd te houden.

Groet Jos
 
A

Athanor

Guest
Oké, dan heb je dus die veren zo diep gezaagd dat ze ook aan de binnenkant zichtbaar zijn. Mooie oplossing, had ik nog niet aan gedacht:D


Fons
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Resetter heb je deze scharnieren zelf gebruikt? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je voor die prijs een paar scharnieren van goede kwaliteit krijgt. Ik ken ze wel van brusso en ik dacht van rockler maar ik ben me favorieten kwijt op mijn Firefox browser.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.