Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: sieradenkist

sieradenkist

Hallo,

Afgelopen maanden door omstandigheden niet veel kunnen doen met hout.
    Laatste tijd weer wat meer tijd in de schuur kunnen doorbrengen. Voor mijn dochter een sieradendoos gemaakt.
    Houtsoorten, een stuk noten en een stuk wonderhout van Rick, esdoorn.
    Alles afgewerkt met 2 lagen danisch oil.

Groet Jos.

2013-12-26 12.05.56_resize.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Prachtig ! Ik ben zeer benieuwd naar de werkwijze, met name de ingelegde/gefreesde ? hoeken. Hele mooie kleurcombo !

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Zeer netjes!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Da's weer een hele mooie !!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Wauw, mooi

Athanor
    Guest
    Heel mooi gemaakt Jos!

Ook ik ben benieuwd naar de werkwijze en de oplossing die je voor de hoeken hebt bedacht.

Fons

Ik sta steeds versteld van het vakmanschap dat sommige "kistjesmakers" ons laten zien. Een zilversmid waar ik houtdraaiwerk voor leverde vroeg mij eens of dit soort kistjes ook tot mijn mogelijkheden behoorden. Als schoenmaker die bij zijn leest blijft heb ik dit toen maar ontkennend beantwoord. Wel liet hij mij de meeste prachtige Italiaanse sierdozen zien met prijzen om van de te kwijlen. Na jaren op dit forum rondgedwaald te hebben weet ik zeker, dat enkele "kistjesmakers" dit niveau minstens kunnen evenaren.
    Het wordt tijd voor een kistjeswedstrijd, publiciteit, expositie en goede prijzen voor deze producten!!!!!!!!!!
    OpenDagHout o.i.d.?
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Mooi gemaakte kist. Ook mooie scharnieren. Zelf ben ik ook op zoek naar dergelijke scharnieren. Wel gevonden maar ik hik nog tegen de prijs aan. Heb je hier ook nog info over?

Die is zeker mooi!

Forum Rechten