Eruptie

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Van een kennis kreeg ik een boomwortel uit het moeras. Dus tig jaren oud. Bleek te gaan om grenenhout (den).
Enorm veel hars. Het was een ruw brok en bij het zien (wat wil dat hout van mij?) dacht ik aan de zwarte randen van een vulkaan. Daarom maar een krater "geslagen" en een explosie "veroorzaakt".
Alle bollen zijn met de hand gedraaid, dus zonder een houtdraaibankbollendraaiinrichtinghulpstuk (4x woordwaarde).
Hout: ebben, fluweelboom, kersen, laurier, buxus, zwart noten en taxus.
In de voet een halve bol gedraaid en daarop geheel willekeurig de bollen op een 6 mm staafje (Karwei :eek::eek::eek:) geplaatst.
Kunnen we het jaar creatief afsluiten.
Afgewerkt met paraffineolie (IKEA). Zat eerst nog te denken aan WD40 maar durfde dit niet aan vanwege de "chemische reacties";);););)
Een goed uiteinde gewenst door
Jan Pranger.
www.arstorno.nl

PC280019.jpg

PC280021.jpg

PC280023.jpg

PC280026.jpg
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Met deze artistieke creatie kan je alle kanten op. Heelal, lolly' moleculen enz., maar wellicht bedoeld als vuurwerk! Eigen fantasie mag bij dit werk. Mooi gemaakt en een goed en vooral gezond 2014
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Wat een mooi stuk hout Jan. Keihard door moerastijd, of viel dat mee?

De tegenstelling tussen het ruwe, korzelige blok en de perfect afgewerkte bollen is goed gedaan vind ik. En dat zonder houtdraaibankbollendraaiinrichtinghulpstuk!!

En, een chemische reactie had het misschien wel goed gedaan. 't Is tenslotte een vulkaan., toch? ;)

Groet, Rob.
 
A

Athanor

Guest
Prachtig Jan!!! Een goede knaller aan het eind van het jaar!

Goede jaarwisseling gewenst


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.