Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Eruptie

Eruptie

Van een kennis kreeg ik een boomwortel uit het moeras. Dus tig jaren oud. Bleek te gaan om grenenhout (den).
    Enorm veel hars. Het was een ruw brok en bij het zien (wat wil dat hout van mij?) dacht ik aan de zwarte randen van een vulkaan. Daarom maar een krater "geslagen" en een explosie "veroorzaakt".
    Alle bollen zijn met de hand gedraaid, dus zonder een houtdraaibankbollendraaiinrichtinghulpstuk (4x woordwaarde).
    Hout: ebben, fluweelboom, kersen, laurier, buxus, zwart noten en taxus.
    In de voet een halve bol gedraaid en daarop geheel willekeurig de bollen op een 6 mm staafje (Karwei ) geplaatst.
    Kunnen we het jaar creatief afsluiten.
    Afgewerkt met paraffineolie (IKEA). Zat eerst nog te denken aan WD40 maar durfde dit niet aan vanwege de "chemische reacties"
    Een goed uiteinde gewenst door
    Jan Pranger.
    www.arstorno.nl

PC280019.jpg

PC280021.jpg

PC280023.jpg

PC280026.jpg
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Leuk en zoals altijd mooi afgewerkt.

Met deze artistieke creatie kan je alle kanten op. Heelal, lolly' moleculen enz., maar wellicht bedoeld als vuurwerk! Eigen fantasie mag bij dit werk. Mooi gemaakt en een goed en vooral gezond 2014

Wat een mooi stuk hout Jan. Keihard door moerastijd, of viel dat mee?

De tegenstelling tussen het ruwe, korzelige blok en de perfect afgewerkte bollen is goed gedaan vind ik. En dat zonder houtdraaibankbollendraaiinrichtinghulpstuk!!

En, een chemische reactie had het misschien wel goed gedaan. 't Is tenslotte een vulkaan., toch?

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Athanor
    Guest
    Prachtig Jan!!! Een goede knaller aan het eind van het jaar!

Goede jaarwisseling gewenst

Fons

Zat eerst nog te denken aan WD40 maar durfde dit niet aan vanwege de "chemische reacties"
    Mooi opgelost Jan :-)
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Forum Rechten