Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Vogelhokjes

Vogelhokjes

Met oog op komende winter en als de vogeltjes het wat moeilijker gaan krijgen, 2 vogelhokjes gemaakt als soort van kerstcadeau's.
    Puur en alleen met de elektrische kettingzaag gemaakt.
    20131226_131811.jpg

20131226_140038.jpg

Alleen geen idee wat voor hout dit is? Ik dacht zelf aan Es of Els?

20131226_140016.jpg

Mooi gedaan ! Geeft alleen wel een rommel ; ) Ga je deze nog behandelen ? Lijkt me een te gladde bast te hebben voor Es of Els maar kan aan de leeftijd liggen. (Van de boom he)

Geweldig, dit is leuk genoeg om er een kettingzaag voor aan te schaffen!

Hout, ehm, op het eerste gezicht aan de bast te zien een of andere pruimachtige? Prunes hopsakidee of zo?

Els wordt oranje, meen ik. Essen herken ik er niet in maar ik ben absoluut geen ervaren houtdeterminant (mooi woord he?)

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

populier heh vrijwel zeker

anders moet je even proeven

groeten frans

Leuk idee. Ziet er goed uit.

Ik heb deze hokjes weggegeven dus het behandelen van het hout mogen ze zelf doen. Het is echter nog wel zo vers dat het momenteel nog geen zin heeft om het te behandelen. Misschien na de zomer als de boel wat ingedroogd is. Sowieso ben ik ook wel benieuwd hoe langs ze mee zullen gaan, want ze staan immers gewoon zo op de tegels. Dus hebben eigenlijk altijd 'natte voeten'

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Dit zijn de eerste mooie vogelhuisjes die ik zie. Het kan dus wel :-).

mvg
    klaas

Forum Rechten