design meubels op de classica in belgie

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Er waren ook andersoortige meubels op de Classica in Kortrijk. Het soort waar ik niet zo veel mee heb. Een leerling timmerman zou zich schamen maar een intellectuele viva lezeres valt er misschien voor in het zwijm.
Met ambacht heeft het niet zo veel meer te maken, maar oordeel zelf.

jaap




Attached files
 

kodama

Actieve deelnemer
Re: belgische meubels

Er is in België ook wel wat ander werk te vinden, hetgeen op deze foto's te zien is zeker niet representatief voor wat er aan ambachtelijke meubels in België gemaakt word. Blijkbaar was dat op deze beurs niet terug te vinden, spijtig.
Na het lezen van de titel van het bericht verwachte ik toch iets anders..
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@Kodama, je hebt wel een beetje gelijk en ik heb mijn bericht wat aangepast, want niks ten nadele van Belgische ambachtslieden. Ik heb prachtige meubels gezien op de classica en fantastisch ambachtswerk, maar daar had ik al 2 berichtjes over geschreven. Daar vond ik het timmerwerk wat hier staat niet zo bij passen, dus maar een apart draadje gemaakt. Het is misschien ook een stimulans voor veel forumleden als ze dit zien en denken: "dat kan ik beter!!".

jaap
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Ik ben zelf niet op de beurs geweest,maar herken de "Design" meubels. Ze zijn volgens mij ontworpen,geherinterpreteerd naar aanleiding van het thema Brazilian en Dutch of Belgian design, eerder dit jaar, ben er niet zeker van en ga het ook niet opzoeken want het oorspronkelijke Braziliaanse design was goed en verdient dit niet.

Ik vind design een zeer uitgehold woord, jammer voor de echte vakmensen natuurlijk, maar de mindere goden moeten ook hun boterham verdienen....zoals overal.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Design, ik heb een hekel aan dat woord. Vooral in het houtbewerken en meubelsmaken. Ikzelf vind de traditionele meubels, zoals die van de Shakers, nog altijd de mooiste. In elkaar gezet met mooie verbindingen, en perfect afgewerkt. Veel beter dan die in elkaar geramde Ikea dingen van spaanplaat met plastic.

De twee foto's spreken denk ik wel voor zich.

Zo zag ik ook eens in een tijdschrift voor interieurinrichting een houten krukje staan. Ruw vurenhout, onbehandeld, met grote spijkers in eklaar gezet, en dat ding koste 85 euro! Puur en alleen omdat iemand het design noemde. Als ik dat krukje gemaakt zou hebben, zou ik hem nog niet voor 3 euro kwijtgeraakt zijn.

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.