stofafzuiging Elektr Beckum PK 200

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Ik heb via Marktplaats een Elektra Beckum PK200 zaagmachine gekocht, zie foto


Nu kun je bij de machine op 2 punten stof afzuigen, bij de beschermkap boven op de zaag en via een aansluiting onderop de zaag.
Voor de afzuiging onderop de zaag is een speciaal pijpje nodig die er niet bij zit :mad:(zie tekening in de link, nr 29)
http://www.kruis.nl/onderdelen/tekeningen/?Model=19252&Merk=metabo&Tekening=0102001001-16_3

Is het ook mogelijk om hier een universeel stukje pvc pijp voor te gebruiken ?
Misschien heeft een van de forumleden zelf een PK 200 en zou het dan mogelijk zijn om dit pijpje op te meten ? :confused:
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Ik heb ook de elektra beckum PK200, identiek aan jouw zaag. Het pijpje dat erbij zit is van PVC, met een kleine verbreding, net als op de afbeelding. Dit pijpje komt tot net buiten de zaag.

Ik zou eens moeten kijken welke diameter het heeft. Ik zal er morgen een foto van plaatsen als ik het niet vergeet.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Ik heb ook de elektra beckum PK200, identiek aan jouw zaag. Het pijpje dat erbij zit is van PVC, met een kleine verbreding, net als op de afbeelding. Dit pijpje komt tot net buiten de zaag.
Rhynix, heb je al eens gekeken naar de afmetingen van het pijpje ? (binnen en buiten diameter)
 

Peter Neijts

Actieve deelnemer
11 jul 2011
152
7
Hoi,
Ik beschik over eenzelfde soort machine. De afvoer vanuit de machine vindt plaats door een pvc pijp met een binnendiameter van 33,5 en buitendiameter van 37.
uitvoer.jpg
 

Bijlagen

  • 20140324_205635.jpg
    20140324_205635.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 152

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Peter, bedankt voor de info.
Ik heb net de zaag omgedraaid, en het blijkt dat ik nog een stukje mis van de beschermkap waar het pijpje in steekt.
Kost maar €2,38 bij Kruis, verzendkosten zijn 2x zo duur...
Misschien kan ik er iets voor maken waar ik gelijk een normale stofzuigerslang of pvc-pijpje op kan aansluiten, ik heb nog wel wat plaatstaal liggen, tijd heb ik ook nog wel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.