Ridgid schuurmachine niet in Nederland te koop?

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Dat ook inderdaad, als je goed kijkt onderaan de advertentie staat er: This item is not eligible for international shipping.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
816
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
De verbetering met de grafietplaat lijkt me ook wel wat. Kun je vertellen hoe je dat hebt opgelost en waar dat te verkrijgen is? Ik heb er ook al prettig mee gewerkt. Zal er nog wat over plaatsen.

Hallo Fons, het is een grafietplaatje/onderzool van een makita bandschuurmachine gewoon verkrijgbaar bij de vakhandel, ik neem er wel eentje voor je mee naar de open dag.
Ik heb het plaatje opmaat geknipt en vervolgens met spuitlijm (enkelzijdig) aangebracht zie foto

IMG_3505.jpg

Ook heb ik een tafel verhoger gemaakt van underlayment wat ik nog had liggen, deze is zo gemaakt dat hij zichzelf vastklemt. Door dit truukje kan ik de gehele bandbreedte gebruiken.

IMG_3507.jpg

groetnis, Roeland
 
A

Athanor

Guest
Geweldig Roeland! Lijkt me inderdaad een goede verbetering. Ik denk dat die tafel ook handig is. Ik heb wel gezien dat er aan het beweegbare deel van de tafel nog wal wat getuned moet worden, staat bij mij nu niet goed haaks en aan de vlakheid mankeert ook wel wat. Fijn om je volgende week op de Open Dag Hout te zien!

Groet van Fons
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Ook een leuke bijkomstigheid is dat de rubbercilinders van een oude HBM machine er ook op passen zo kan je er ook een 76mm cilinder op gebruiken. Alleen moet je dan zelf een andere afdekplaat maken van een stukje MDF of triplex.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.