Houtsnijwerk van Patrick Damiaens

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Op de Classica in Kortrijk maakte ik persoonlijk kennis met Patrick Damiaens, een hele aardige toegankelijke belg die schitterend houtsnijwerk maakt. Tot bijna zijn spijt mocht ik ook even zijn gutsen vasthouden, maar ruineerde daarbij bijna zijn werk.
Het is echt fantastisch om te zien hoe vaardig en bijna vanzelf hij zijn beitels en gutsen hanteert, meer op zijn mooie informatieven website http://www.patrickdamiaens.be zeer de moeite waard!

jaap




Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Prachtig werk. bij mij in de stad zit er ook zo'n clubje veelal gepensioneerde die daar bij elkaar komen om houtsnijwerk te doen. Heel gezellig om te zien hoe die met elkaar omgaan, en elkaar stimuleren en helpen. Het leuke is ook nog dat die jongens vergaderen in een cafe, die vergaderingen duren dan ook wel erg lang.
Ad
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig filmpje heb je gemaakt Alex!! Dat zou je vaker moeten doen.

Hier nog een mooi filmpje over Patrick, waarin hij een houten heraldisch wapen snijdt, ik vind hem een bijzondere en vaardige ambachtsman,
jaap
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.