Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

dringende hulp gevraagd ivm bovenfrees

Hallo ik ben op zoek naar iemand die een bovenfrees heeft met een freesdiepte van 70 mm en een schacht van 8mm die ik eventueel een dag kan gebruiken. Of waar ik even heen kan komen met een deur die ingefreesd dient te worden.
    Ik heb een OF 1400 besteld maar deze blijkt niet leverbaar te zijn voor wk 2 en nu heb ik een deur die nog geplaatst dient te worden voor 31-12
    Mijn bovenfrees heeft de geest gegeven toen ik hiermee bezig was en vandaar nu deze oproep.
    Het in te frezen beslag is het type pivotica van het merk argenta dit even ter info.
    Ik kom uit Antwerpen (de kempen ) maar nood breekt wet en dus ook wat kilometers in dit geval
    Dus laat maar horen indien iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast een bedankje op voorhand en de beste wensen voor de komende feestdagen

Stefke

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    70 mm is niet niets, je kan ook vragen naar iemand met een domino XL en 8mm frees, dan doe je dat in 30 seconden zonder moeite. Ik heb een XL maar niet de 8mm frees, ik had die onder andere gekocht om dit soort werk van de bovenfrees af te nemen want op zulke dieptes frezen daarbij zien de bovenfrezen serieus mee af!

Is huren van de machine geen optie?

Ik ben geen pro hé, maar is dit misch een nood oplossing? http://www.axminster.co.uk/souber-db...tting-jig-jig1
    Anders misch gewoon met de hand, paar speedboren, hamer en beitel?

@ joe :
    ik weet niet welke merken zo een diepe infrees mogelijkheid hebben , maar het lijkt me sterk dat ik deze zou kunnen huren.
    Ik ga in elk geval de verhuurcentra in de regio contacteren.
    @ Robert :
    ik moet dit op de kopse kant infrezen met een frees van 30 in een deurblad van 40 dik .En met de optie van axminster lijkt mij dit riskant.
    @ BW:
    ik heb geen infrezing van 8 mm nodig maar bedoelde een schacht van 8 mm voor de bovenfrees .
    De eene infrezing is 25 mm en de tweede is 30 mmpivotica.jpg
    alvast bedankt voor het meedenken.

Speedboor, hamer een beitel?

Of het eerste deel met een "kleine" bovenfrees doen, en de rest even weghakken.
    Zodoende krijg je evengoed een strakke passing

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Een schacht van 8mm en een freesdiepte van 70 mm, lijkt me geen goede combinatie. Ik heb frezen liggen met een schacht van 12 mm die dat wel kunnen maar leuk is het niet.
    Ik zou het gewoon met de hand doen, beitel erbij en hakken maar.

Ja, inderdaad, dat kan toch makkelijk met de hand? Zeker als het maar één deur is? Boor/scherpe beitel en een ietwat vaste hand, dat lukt ook prima in kops hout. Waarom doe je dat niet, of zie ik een complicatie over het hoofd? Ben er een beetje verbaasd over, eigenlijk

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

@ Rob,
    deze oplossing is misschien zo voor de hand dat ik hier helemaal niet aan gedacht heb
    Het is inderdaad maar 1 deur .

Forum Rechten