Lijmklemmen of ?

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Opruiming van de schuur dit gevonden, ik denk dat het zelfgemaakt lijmklemmen zijn van lang vervlogen tijd.001.jpg002.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ok, wat voor schuur heb jij? Het ziet er oud uit, en niet alleen die klemmen.
Wel iets moois om te bewaren.

Groeten, Raymond
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ok, wat voor schuur heb jij? Het ziet er oud uit, en niet alleen die klemmen.
Wel iets moois om te bewaren.

Groeten, Raymond

Beknopte karakterisering
Typologie: boerenwoningen, hoeven, stallen
Datering: 19de eeuw
Stijl: vakwerkbouw
Trefwoorden:
Beschrijving
Nr. 22. Voormalige hoeve, als langgestrekte nederzetting aangeduid in de Atlas van de Buurtwegen (1846). Eind XIX - begin XX vernieuwd woonhuis, waarnaast een voormalige stal van zes trav. onder zadeldak (n ⊥ straat, Vlaamse pannen), uit XIX B. Stijl- en regelwerk met deels bakstenen, deels lemen vullingen. Overige dienstgebouwen verdwenen (686).
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Het enige verschil met die met een gebogen kant is, dat je het puntige stuk in een stootvoeg kan slaan om een profiel tegen bestaand metselwerk te klemmen.
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
Maar als ik naar de balk kijk is het een massieve balk, dus tijdelijk zo daar geplaatst om ze niet te verliezen?
 

WR1944

Oud hout
Ik heb die klemmen veelvuldig in Frankrijk gezien bij weg- en bouwwerken. Soms worden ze met vele tientallen gebruikt om bekisting e.d. aan te klemmen. En inderdaad, hufterproof, met een hamer tik je ze vast en los. Voor meubels en gelijksoortige constructies lijken ze me een beetje te grof besnaard.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.