Schaakbord & onderleggers.

Lachyos

Actieve deelnemer
1 jul 2013
49
0
Roeselare
Hallo,
Heb mij onlangs eens beziggehouden, en kwam op het idee om een set onderleggers te maken, was een heel simpel en snel gemaakt ontwerp, maar ik was er zeer tevreden van.
IMG_20131216_231330.jpgIMG_20131216_231353.jpg
Voor de duidelijkheid, heb er niet zo veel tijd ingestoken qua schuren, vernissen etc ... vond ze zo al geslaagd, en ik zie liever het hout zelf, niet vernist.

En nu het schaakbord, heb hier wel wat meer tijd ingestoken qua afwerking enz...

IMG_20131216_230703.jpgIMG_20131216_230917.jpgIMG_20131216_230938.jpg

Ik vind het een prachtig schaakbord, zie hem graag staan op mijn tafel!

Vragen & kritiek zeker welkom!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Nou de eerste kritiek dan maar. Het bord staat op de verkeerde plaats. Niet bij mij thuis. Niets op aan te merken. Ga zo door. Ik zou het blanke hout olieen.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Schaakbord is mooi.

Onderzetters zou ik toch goed schuren en in de olie zetten, het ziet er dan nog beter uit.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Het schaakbord ziet er er sjiek uit! Mooi!

En wat de Haan zegt: met olie zullen de onderzetters nog meer van het hout laten zien.

Grts, Raymond
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
De onderzetters zien er inderdaad wel mooi uit zo...Het houdertje had ik graag iets anders gezien qua constructie. misschien de opstaande "pootjes" helemaal door laten lopen voor de onderkant heen . Geeft het misschien net even een mooier uiterlijk.

Het schaakbord ziet er netjes uit, zeer verzorgd. Waar ga je de schaakstukken laten ? heb altijd al eens een schaakbord met opbergsysteem willen maken....gaat weer in de ideeen-map
 

Lachyos

Actieve deelnemer
1 jul 2013
49
0
Roeselare
De onderzetters zien er inderdaad wel mooi uit zo...Het houdertje had ik graag iets anders gezien qua constructie. misschien de opstaande "pootjes" helemaal door laten lopen voor de onderkant heen . Geeft het misschien net even een mooier uiterlijk.

Het schaakbord ziet er netjes uit, zeer verzorgd. Waar ga je de schaakstukken laten ? heb altijd al eens een schaakbord met opbergsysteem willen maken....gaat weer in de ideeen-map

De schaakstukken .. daar moet ik nog voor kijken hoe ik ze ga draaien of dergelijke, en ik zou liever een apart kiste maken, en ze daar mooi inleggen met de gepaste houders per stuk.
 

escauzier

Nieuw lid
1 aug 2013
15
0
klein bumpje, ik was benieuwd hoe je het schaakbord hebt gemaakt? heb je foto's van het proces?
Zeer mooi schaakbord
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Heb je manueel gezaagd of machinaal? Zou ook wel iets van het process willen zien of vernemen want dit steekt blijkbaar wel heel strak in elkaar. Is een pronkstuk!
 

Lachyos

Actieve deelnemer
1 jul 2013
49
0
Roeselare
Heb je manueel gezaagd of machinaal? Zou ook wel iets van het process willen zien of vernemen want dit steekt blijkbaar wel heel strak in elkaar. Is een pronkstuk!

klein bumpje, ik was benieuwd hoe je het schaakbord hebt gemaakt? heb je foto's van het proces?
Zeer mooi schaakbord

Heb jammer genoeg geen foto's van het process.
Eerst heb ik het kader gemaakt die met valse pennen vastzitten aan elkaar, daarna heb ik er een multiplex ondergrond ingelijmd.
Voor het bord zelf heb ik alle vierkantjes apart gezaagd, daarna per strook van 8 vierkantjes aan elkaar gelijmd, en als laatste de 8 stroken in het kader gelijmd.
Dan volgde het afwerken natuurlijk!

Sorry voor het extreem late antwoord!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.