Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Schaakbord & onderleggers.

Hallo,
    Heb mij onlangs eens beziggehouden, en kwam op het idee om een set onderleggers te maken, was een heel simpel en snel gemaakt ontwerp, maar ik was er zeer tevreden van.
    IMG_20131216_231330.jpgIMG_20131216_231353.jpg
    Voor de duidelijkheid, heb er niet zo veel tijd ingestoken qua schuren, vernissen etc ... vond ze zo al geslaagd, en ik zie liever het hout zelf, niet vernist.

En nu het schaakbord, heb hier wel wat meer tijd ingestoken qua afwerking enz...

IMG_20131216_230703.jpgIMG_20131216_230917.jpgIMG_20131216_230938.jpg

Ik vind het een prachtig schaakbord, zie hem graag staan op mijn tafel!

Vragen & kritiek zeker welkom!

Nou de eerste kritiek dan maar. Het bord staat op de verkeerde plaats. Niet bij mij thuis. Niets op aan te merken. Ga zo door. Ik zou het blanke hout olieen.

Schaakbord is mooi.

Onderzetters zou ik toch goed schuren en in de olie zetten, het ziet er dan nog beter uit.

Het schaakbord ziet er er sjiek uit! Mooi!

En wat de Haan zegt: met olie zullen de onderzetters nog meer van het hout laten zien.

Grts, Raymond

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    De onderzetters zien er inderdaad wel mooi uit zo...Het houdertje had ik graag iets anders gezien qua constructie. misschien de opstaande "pootjes" helemaal door laten lopen voor de onderkant heen . Geeft het misschien net even een mooier uiterlijk.

Het schaakbord ziet er netjes uit, zeer verzorgd. Waar ga je de schaakstukken laten ? heb altijd al eens een schaakbord met opbergsysteem willen maken....gaat weer in de ideeen-map
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    wij van het forum zijn eigenwijs, olie erop!
    anders krijg je barcardi kringen!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blom3dd Bekijk Berichten
    wij van het forum zijn eigenwijs, olie erop!
    anders krijg je barcardi kringen!!!
    Haha, oke, zal eens kijken! thanks all!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman Bekijk Berichten
    De onderzetters zien er inderdaad wel mooi uit zo...Het houdertje had ik graag iets anders gezien qua constructie. misschien de opstaande "pootjes" helemaal door laten lopen voor de onderkant heen . Geeft het misschien net even een mooier uiterlijk.

Het schaakbord ziet er netjes uit, zeer verzorgd. Waar ga je de schaakstukken laten ? heb altijd al eens een schaakbord met opbergsysteem willen maken....gaat weer in de ideeen-map
    De schaakstukken .. daar moet ik nog voor kijken hoe ik ze ga draaien of dergelijke, en ik zou liever een apart kiste maken, en ze daar mooi inleggen met de gepaste houders per stuk.

klein bumpje, ik was benieuwd hoe je het schaakbord hebt gemaakt? heb je foto's van het proces?
    Zeer mooi schaakbord

Heb je manueel gezaagd of machinaal? Zou ook wel iets van het process willen zien of vernemen want dit steekt blijkbaar wel heel strak in elkaar. Is een pronkstuk!

Forum Rechten