2 nieuwe geplakte projecten

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
hallo mededraaiers,

hier weer een update van het werk tot op heden. al deze waren op aanvraag dus zijn direct na productie vertrokken naar de liefhebbers.

deel 1 walnoot/esdoorn verlijmd en hier wat voorwerpen van gedraaid : kop/schoten,dronken borrelglas en een theelichthouder

deel 2 walnoot/esdoorn/padoek -> wijnglas

ben weer erg benieuwd naar de op/aanmerkingen!!!

rick

Attached files
 

woodpecker

Actieve deelnemer
24 okt 2009
64
0
Hallo
Rick , dit ziet er mooi en strak uit .
Zo zie je maar weer dat je verschillende houtsoorten mooie combinaties kan maken.
Als je je fantasie laat gaan komen er mooie projecten tot stand .
Leuk gemaakt, waar heb je wijnglas mee afgewerkt ?




Ben ook benieuwd wat hier na komt ?.

Groetjes woodpecker.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rick, met deze ''glue up'' methode kun je fantastische dingen maken, zoals je nu hebt gedaan.
Geeft je eindeloze mogelijkheden van combineren met verschillende houtsoorten.
Die ''goblet'' vind ik fantastisch mooi uitgevoerd en afgewerkt, het kop met schoteltje vind ik ook erg leuk.
Mooi werk Rick.
Groetjes, Ad
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
545
58
Oostzaan
Ziet er strak uit hoor. :)
Ik mag dat graag zien gesegmenteerd werk.
Ik heb alleen nog een opmerking /vraag bij het kopje.
Klopt het dat het patroon niet symetrisch is geworden?
Het lijkt op de foto of de tegenoverliggende stukken niet even groot zijn.
Het bovenste witte stuk is niet even groot als het bruine stuk aan de achterzijde.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Rick.
Dit is niet "geplakt" maar sluitend verlijmd. Klasse.
Het kopje, het borrelglas en het sierlichtje zijn mij te grof van belijning in verhouding tot de grootte van de modellen.
Het wijnglas heeft een kunstzinnige uitstraling.
Onder de kelk en op de voet zit echter een richel, die afbreuk doet aan de doorgaande lijn van deze combinatie in houtsoorten en stoort daarmee het effect en de finesse.
Dit wijnglas doet mij denken aan het werk van Eli Avisera uit Israël, die ik in Duitsland ontmoette.
Kijk b.v. eens op http://www.woodworkingonline.com waar je veel segmentdraaiers vindt (zie cirkel achter hun naam) zo ook Anton Hulst uit Lelystad (onder Nederland).
Eli Avisera staat onder het land Israël.
Ik ben benieuwd hoe je dit "wijnglas" doorontwikkelt.
vr.gr.
Jan Pranger
http://www.arstorno.nl
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
beste schrijnwerker,

je hebt inderdaad de "fout" gevonden in de kop/schotel. dit zag ik pas toen alles klaar was. dit is zeker een aandachtspunt voor de volgende kop/schotel.

beste jan,

de lijn bij de voet lijkt inderdaad onderbroken te zijn. op de site van eli had ik al eens gekeken en dat gaf weer inspiratie. het wijnglas gaat inderdaad verder. mocht ik ergens tijd vinden vandaag wil ik proberen een zelfde te maken maar dan de "fouten"weg te werken die ik nu wel gemaakt heb. tevens moet de kerstballenproductie natuurlijk door aangezien ik anders nooit genoeg ballen klaar heb voor de kerstdagen. ook wil ik graag weer bezig met doosjes en bezig met 2 gesegmenteerde werkjes. jemig zoveel te maken en zo weinig tijd. hoog tijd voor mijn pensioen, haha. moet alleen nog ruim 30 jaar hard werken.
 

woodpecker

Actieve deelnemer
24 okt 2009
64
0
Hoi Rik met de woodpecker .
Ik las net dat de kerstman je een leuke dvdbox van malcolm tibbits van had bezorgd.
Nu is mijn vraag heeft de kerstman hem in nederland besteld of usa, belgie?
Want ik had ook wel interesse in zo n dvdbox van malcolm tibbits .
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
jan pranger zei:
Onder de kelk en op de voet zit echter een richel, die afbreuk doet aan de doorgaande lijn van deze combinatie in houtsoorten en stoort daarmee het effect en de finesse.


De richel zou mij enkel storen indien de hals niet cilindrisch zou gedraaid zijn maar met een contourvorm die in het midden op zijn smalste zou zijn. Dan zouden de contouren naadloos in elkaar moeten overvloeien.
Op deze manier vind ik het niet storend. Anderzijds kan je over smaak niet discussiëren natuurlijk...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.