Hallo

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Hallo allemaal,

Na een tijdje dit forum wat bekeken te hebben, wil ik mijzelf toch even voorstellen.
Ik ben Martijn Willems en kom uit Veldhoven, ik ben reeds 35 jaar en al geruime tijd bezig met houtbewerking. Dat heet, op hobby-niveau en heb nog ontzettend veel te leren. Dit is één van de redenen waarom ik me aangemeld heb voor dit forum want tjee wat een kennis struint er hier rond zeg. Ik heb al veel mooie werkstukken zien passeren en heb mijn hoofd vol met ideeën. Daarom heb ik vorig jaar besloten om die ideeën maar eens werkelijkheid te laten worden en heb mezelf getrakteerd op goed gereedschap (Festool jeej) zodat ik niet meer afhankelijk ben van de lokale meubelmaker ; )

Om maar eens te laten zien wat ik zoal gemaakt heb....

P1000596.jpg

P1000375.jpg

P1000584.jpg

Ik heb een passie voor verlichting :eek:
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Als eerste welkom bij het forum. Het ziet er allemaal goed uit. Nog veel knutsel plezier toe gewenst.

Groetjes marc
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Welkom op het forum!

Ik vind je audiomeubel en de onderste lamp erg mooi. Alleen die WCD en thermostaat linksboven bij het audiomeubel, dat is jammer. Maar ja, je kan niet alles hebben.

Groet, Karel
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
HAllo,

zie al onmiddellijk een paa rmooie dingen hier;

hoe heb je die draagplanken vastgemaakt in het TV meubel?

Er staat toch nogal wat gewicht op, uds er moet iets serieus achter zitten?

Die lamp; welk houtsoort heb je gebruikt, en hoe heb je dat ingekleurd?

Welkom en hopelijk nog veel knutselplezier.

Bart
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Hoi Bart,

Dank je. De lamp met kap heeft een voet van vuren. Dit heb ik letterlijk genomen ;) Met een guts en roterende staalborstel heb ik nerven bewerkt en daarna gebrand met een kleine gasbrander.
De andere lamp is Red Cedar, afgewerkt met een transparante kleurloze beits.

De planken van de receiver en de mediaspeler zijn middels haakse stalen profielen vastgezet. Achter de wand zit een frame waar de profielen vastgeschroefd zijn, de profielen steken door het frame en in de planken zitten sleuven zodat deze over de profielen geschoven kunnen worden. Deze zijn daarna door de achterwand heen vastgeschroefd.
 

TheJoster

Nieuw lid
12 mrt 2015
13
0
Lekker late reaktie van mijn kant, maar waar heb je de stalen profielen vandaan? Ik wil graag ook een zwevende plank/kast maken maar mijn muren zijn hol en afgewerkt met houtplaatmateriaal dus daar moet ik iets voor vinden :)
Alvast bedankt voor enige suggesties.

Groetjes,

Joey
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Hoi Joey,

De profielen heb ik in de lokale bouwmarkt gekocht, vaak vind je ze bij de afdeling waar ook bevestigingsprofielen liggen voor o.a. het monteren van grote balken tbv dakbeschot. (carport) Bij een bevestiging aan een holle wand dien je natuurlijk wel erg goede pluggen te gebruiken. Het zou ideaal zijn als je een bevestiging op de profielstaanders in de wand kunt maken. (daar waar gipsplaten bij elkaar komen) Als je een tekening hebt en meer informatie kunt bieden, maak dan even een topic aan. Er zijn er velen hier die je van advies kunnen voorzien.

Deze, maar dan een paar maten groter, heb ik gebruikt.

L-type-rvs-hoek-beugels-metalen-connector-dikte-1-2mm-meubels-onderdelen.jpg

Edit: afbeelding toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:

TheJoster

Nieuw lid
12 mrt 2015
13
0
Top! Dank je voor het snelle antwoord :) Ik ga eens tekenen en kijken waar ik op uitkom.
Groetjes,

J.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.