Linkshandigen en gereedschap.

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Hoi Sam, ik heb de machine in nieuwstaat zo gekocht, en aan die schakelaar niets veranderd. Hij zit inderdaad op een niet al te handige plek, maar alles went....
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Benchworks, ik ben het helemaal met je eens! Ik heb een kleine 40 jaar gewerkt met de Inca die nu bij Samponette een tweede leven heeft. Ik ben zelf rechtshandig, maar voor mijn gevoel is de "Inca-configuratie" -zeker voor een rechtshandige- de meest logische, dwz. de zaagopening aan de linkerkant van het machinehuis. Ik werk nu een half jaar met een "normale" Hammer 3800, en moet er nog steeds aan wennen...
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Ja Rob, dat heb ik ooit op youtube gezet, enthousiast als ik was over die tuffsaw linten...
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ben benieuwd, er zijn een aantal bladen naar me onderweg, inclusief een vari tooth! Zal de eerste zijn die ik ga proberen :p
 
Laatst bewerkt:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Deze zagen zijn inderdaad erg goed.
Ook de tip van Ian over hoe de zagen (sommige) te slijpen werkt erg goed.
 

piet tricorp

Nieuw lid
12 jul 2017
1
0
beste allemaal,

ik vraag me af of er vraag is naar een werkbroek voor linkshandige.
daarvan is het voordeel dat de zakken en de hamer lus aan de andere kant zitten

mvg, piet
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Ik heb zo links en rechts nooit over mijn lintzaag gedacht maar nu Heckemann het zie heb ik spijt want hij heeft gelijk. Nu komt pas de bewustzijn en herken ik dat ik moest vak dwars over mijn lichaam reiken om de lintzaag aan te zetten. Het is wel onhandig maar zoals hij het ook zei is je raakt snel aan gewend in dit geval. Gezien van alle machines het is de lintzaag wat ik ver weg het meest gebruik van maken was een links versie iets om naar te dromen. Wat ik kan niet zonder is mijn links handig werkbank. Toen ik hem voor het eerst zag staan daar in de werkplaats van Lief Karlsson was ik meten aan verliefd. Ik werk ook liever met een links timmerbijl en links breitbeil maar ik probeer ook rechts te werken want links bijlen zijn zo zeldzaam.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.