Houtdraaibank kopen

worldvalve

Nieuw lid
16 apr 2013
7
0
Ik ben van plan om een nieuwe draaibank te kopen en dan wel een draaibank met een vario.
Kan u mij informatie geven over dit soort draaibanken of is er toevallig iemand die er en heeft staan.
Nu heb ik een draaibank zien staan van Holzstar DB1100 is dit wat.
Ik wil er ongeveer 1000 euro aan uitgeven (hobby is hobby en geen investering)
Graag hoor ik van u


Groet,

Marinus
 
Laatst bewerkt:

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
De Mini van Schúlte is een hele goede voor dat geld.
Kost kaal net over de €800 komt er eventueel een 4 klauw bij van rond de €200.
Kan je er ook nog een bedverlenging bij kopen, wat ik je ten zeerste aanraad.
Je mag altijd bij mij komen kijken, heb de Mini staan met bedverlenging
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Let wel, met een draaibank ben je er nog niet. Je hebt ook een paar fatsoenlijke beitels nodig, een slijpmachine, wat schuurpapier, en natuurlijk hout. En nog zo wat losse accessoires die niet strikt noodzakelijk maar wel berehandig zijn. Als je je hele budget uitgeeft aan een draaibank en een chuck, sta je nog steeds met lege handen naar een werkloos apparaat te staren...
 

worldvalve

Nieuw lid
16 apr 2013
7
0
Bedankt voor de reactie, maar ik heb op dit moment al een draaibank (beitels enz heb ik al) maar wil iets anders en met name met vario.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Marinus.
Kom gerust langs in Lemmer. Of kijk op www.houtdraaien.com voor houtdraaiers bij jou in de buurt. Belangrijk is: wat wil je maken? Als je dat duidelijk is komen de antwoorden vanzelf. Je wilt een nieuwe draaibank kopen. Betekent dit dat je al een (oude) draaibank hebt met beitels etc.?
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

worldvalve

Nieuw lid
16 apr 2013
7
0
Ik heb al een draaibank (oud) die gaat in verkoop
Beitels en een chuck enz heb ik al.
Dus alleen een nieuwe draaibank of een tweede hands is ook goed.

Groet Marinus
 
Laatst bewerkt:

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
Ik ben het met De Haan eens. De Mini van Schúlte is een top machine voor dat geld vindt je geen betere.
En als je na een paar jaar toch groter wil heb je nog steeds een goede demonstratie bank.

gr mark
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Volgens mij heb jij nu een Emco DB6 (gezien op marktplaats:p ), als je verder tevreden bent met die bank kan je ook overwegen om een andere motor te kopen (3 fase draaistroom) en een frequentie regelaar. Dan ben je met zo'n 400 euro klaar en kan je letterlijk traploos je toerental regelen vanaf (theoretisch) 0 toeren zonder verlies van koppel (kracht) Ideaal met het draaien van grote stukken ongebalanceerd hout.

Die Holzstar DB1100 is dezelfde machine als de HBM1100 en heeft als laagste snelheid 500 toeren, wat toch behoorlijk aan de hoge kant is.

Groeten,
Patrick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.