nieuwe schalen

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
de Woodoc 5 komt van Phil Irons in Engeland. Volgens mij wordt het hier in NL niet verkocht... maar als iemand een adres hier heeft hoor ik t graag....

Phil Irons Woodturning (VM-UK Ltd)
Box Acre
Barton Road
Welford on Avon
Warwickshire
CV37 8EY
+44 (0) 1789 75 12 84
philirons@me.com
http://philirons.com/
 
Laatst bewerkt:

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Woodoc 5 is een bijzonder goedje en ik weet nog steeds niet of ik het nou heel erg prettig vind... Het geeft een "krasbestendige" afwerking die er uitziet alsof het geolied is en niet als een lak die op het hout ligt. Het heeft een soort zijdeglans die ik mooi vind. Het hecht met olie en het blijft ook erg lang mooi.
Anderzijds is het opbrengen ervan een precies werkje waar wel wat oefening voor nodig is. (het lijkt dunner dan water...) En als je de toplaag van het hout niet eerst verzadigd met een olie heb je er erg veel van nodig omdat het heel makkelijk diep in het hout zuigt... Ik zal op de komende open dag bij Rick wel een paar schalen meenemen die hiermee behandeld zijn.
 

Lourens

Actieve deelnemer
10 dec 2012
32
0
Ehhh Ronald, de komende open dag bij Rick? wanneer is die dan of is dat nog niet bekend.

Gr Lourens
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.