Purperhart afwerken zodat hij mooi paars blijft, onmogelijk?

nan23

Nieuw lid
9 nov 2009
19
0
dopeling zei:
hij heeft me dat toen zo geweldig goed uitgelegd - op basis van natuurkundige wetten- dat ik het nooit meer zal vergeten,,

Okay, ik probeer je verhaal te begrijpen, misschien helpt het als je wat specifieker op de inhoudt ingaat, en het geweldige verhaal met ons deelt :idea:
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
De essentie van mijn bericht is dat er op het gebied van de materie, in dit geval geen wonderen of wondermiddelen bestaan. Al deze wonderen vallen onder 'wetenschap'
Als een bepaald product goed werkt dan is daar een technische verklaring voor. Het bijzondere van wondermiddelen is, dat je als je de werking er van niet begrijpt je na een paar jaar een kast vol wondermiddelen hebt .

Ik zal hier niet het hele verhaal vertellen waar ik in de bijdrage hierboven naar duid, is nu te lang, maar ik zal een korte versie geven van een gelijksoortig verhaal:
Iemand wil een tafel heel mat afwerken, maar wel met een zeer harde beschermede laag:
Wat kun je dan doen? Dan kun je de tafel in de meest heldere harde lak zetten die je kunt vinden, bijna altijd een hoogglans lak. (twee componenten)
Vervolgens ga je met het fijnste staalwol de toplaag van de hoogglans lak na de uitharding mat poetsen. Om dit te doen smeer je dit poetsproces van staalwol met vloeibare was. Die je later weer verwijderd. Dit alles is een tijdrovend werkje maar als je volhoudt dan wordt de tafel heel erg mat. Waarom? Omdat je allemaal hele kleine krasjes in het oppervlakte van de lak maakt die de reflectering van het licht tegenhouden als het licht door de lak heen terugkaatst tegen de onderkant van de opgeruwde hoogglanslak. Het licht wordt dan als het ware 'gevangen' in de lak, geen terugkaatsing.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.