slijpen van hout

Jan van Berkel

Actieve deelnemer
26 okt 2012
227
12
uden
wie heeft er ooit van het slijpen van hout gehoord?
ik heb het wel eens gezien met een hele grove speciale steen.
het hout wat toen bewerkt werd bevatte veel zand zodat geen enkel gereedschap,
zelfs HM, het langer dan 5 seconden uithield.

groet
Jan
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
wat bedoel je met slijpen zagen met een haakse slijper ?
met niet te dikken plankjes lukt dat wel maar het stinkt ontzetten omdat het hout verbrand.
 

PepFolgers

Nieuw lid
19 dec 2012
4
0
Ik heb er wel slijpschijven voor gezien bij een speciaal zaak, maar heb het nooit echt gezien. Ik ben ook wel benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Er was vroeger een blad met een kettingzaag erop. Mocht niet meer, denk maar eens aan breuk. Er zijn bladen met een paar hm tandjes. Gewoon even informeren bij de betere gereedschappenzaak.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Misschien niet helemaal waarop je duid aangezien je het over ruw hout met zand hebt maar er bestaan carbide cutting wheels voor in de slijptol en ook voor in een kleiner "dremel" achtige slijper. Zoek eens op Kutzall carbide shaping wheel. Is Amerikaans en bieden een grof, fijner, fijnst aan. Dit word veel gebruikt bij het maken van sculpted chairs. Maloof stoelen en dergelijke. Please excuse me the English terms but for lack of moerstaal...:rolleyes:
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
wie heeft er ooit van het slijpen van hout gehoord?
ik heb het wel eens gezien met een hele grove speciale steen.
het hout wat toen bewerkt werd bevatte veel zand zodat geen enkel gereedschap,
zelfs HM, het langer dan 5 seconden uithield.

groet
Jan

Volgens mij wordt slijpen met Arbortech TurboPlane slijpschijf of iets soortgelijks bedoeld en dat werkt goed bij ruw beeldhoudwerk als je niet alles met beitel en hamer wilt doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.