Een paar snijplanken....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@woldenga : klopt inderdaad

@nerflander : op deze wijze kan je exact een passend geheel krijgen. echter moet je wel de weggefreesde breedte(bv 8 mm) ook weer opvullen met 8mm....in de 2 huidige planken zit totaal geen speling. vorige keer te snel de lijmklemmen verwijderd....soms ben ik wat ongeduldig en wil gewoon lekker doorwerken....
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Dan is dat dus ook de manier om 2 verschillende soorten hout naadloos op elkaar aan te laten sluiten als je werkt met bochten in plaats van rechte lijnen? Heb helaas nog geen freestafel...:rolleyes:
Als je een bovenfrees hebt en je schroeft deze onder een plaat aan de bovenkant een haakse lat. Nu heb je al een freestafel. Even de zoekfunctie gebruiken.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_7409.jpg

Het is erg leuk om te spelen met de verschillende mogelijkheden qua fineer..... Hier even een foto van de situatie voor t verlijmen..
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Had zo graag de planken nu al klaar gehad.....Hopelijk kan ik ergens dit weekend even wat tijd vinden om de planken te schuren en te voorzien van een laagje SKYDD....Soms moet je gewoon eens wat anders proberen...Da's het mooie van het forum. Er valt echt enorm veel te leren mits je ervoor open staat....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
20131231_160722.jpg

Zo...geschuurd en dan beetje SKYDD erop...

20131231_161600.jpg
3 plankies en bakje....lekker bezig geweest !!

20131231_161620.jpg

Morgen maar weer een laagje SKYDD.... Het werkt echt anders dan mijn reguliere eerste keuze : druivenpitolie ! Weet nog niet welke me beter bevalt...laat ik u allen weten.....

Oh....sorry....Graag eventjes beeldscherm kantelen......
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ik gebruik de SKYDD al vele jaren in de keuken voor de diverse snijplanken. Bevalt uitstekend is mineraal, maar toch foodsafe en wordt niet ranzig. De relatief lage IKEA-prijs is ook een voordeel.
Ik hem 'm eigenlijk nog nooit voor draaiwerk gebruikt realiseer ik me nu. Volgend jaar toch maar eens proberen.
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Is dat nu het fineer waar jij stapels van hebt liggen op zolder? Dat leek mij eigenlijk te dun om zo aanwezig te laten komen in bijv zo'n snijplank. Maar als ik dit had geweten..
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@heckemann : het eerste wat me nu opviel is dat skydd moeilijker in het hout trekt.....daar moet ik dus de werkwijze op aanpassen

@woldenga : klopt inderdaad !! de wat dikkere stukken (1,5 . 2mm) heb ik zelf gezaagd/geschaafd....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_7469.jpg

IMG_7470.jpg

De plank met esdoorn en noten accenten....

IMG_7467.jpg

IMG_7468.jpg

De andere plank met noten,esdoorn en 2 soorten kersen....

Verder nog een andere plank samengesteld uit restanten....heerlijke manier op de boel een beetje op te ruimen : schaven, lijm erop, klemmen en weer schaven....Werkplaats opgeruimd en als bonus weer een nieuw verlijmd plankje !!

IMG_7472.jpg

IMG_7474.jpg

Gisteren gelijk maar wat nieuwe freesjes besteld voor het maken van de greepjes aan de zijkanten van deze planken.....
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Wat een mooie planken!

In plaats van greepjesfrezen kan je beter een ophanggatfrees kopen.
Want ik denk dat ze eerder aan de muur zullen hangen dan onder het mes gaan.

Grts, Raymond
 

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
... En die ga je echt gebruiken?? Man das bekant zonde;)

Echt heel erg mooi, moet ik me ook nog eens aan gaan wagen.....mooie snijplank voor mn vrouw
gr Albert
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Ook weer erg mooi geworden! En die reacties van 'Zonde om te gebruiken!' ken ik ook. Die voor mijn mams zijn ook nog nooit in gebruik genomen, haha. Had eigenlijk wel willen weten hoe goed die snijplanken in langshout het uit zullen houden maar zo komen we daar ook nooit achter! :rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.