Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 76

Onderwerp: ongelukjes

Re: ongelukjes

Rick, Zuma en Arthur,

dank jullie voor de support en adviezen !

En jawel, ik heb een scalpel en ga vandaag of morgen eens graven, zoals omschreven.
    Ik zal jullie laten weten hoe deze "bevalling" is verlopen.

Groeten,

Jos

Gelukt !

Gisteravond zitten schrapen met een scalpel en wroeten en graven met een naald.
    Was er toch wel een uurtje mee zoet.
    In eerste instantie ging ik vooral zoeken naar de splinter.
    Maar je ziet van alles, maar geen splinter ....

Toen op mijn gevoel zitten peuren en schrapen op de plek waar de splinter zou moeten zitten.
    Je voelt het ook wel, waar hij zit.
    En toen zag ik een zwart puntje. Met de naald trok ik hem er zo uit.
    Soda badje, Betadine op de wond en een pleister erop. Een opluchting.

Geweldig dit forum en die reacties en tips.
    Ik ben er erg positief over.

Jos

Goedzo Rambo! Snijden in eigen vlees doet geen pijn

Nou ja Rambo, valt wel mee hoor.
    Het is eigenlijk een rationele afweging.

De splinter begint aardig te zeuren na ruim een week en het weerhoudt me er van om vrijelijk met mijn handen te werken. Een paar keer stoten tegen die plek, niet fijn.
    En dat gedoe met soda badje en/of trekzalf. De wond gaat steeds iets meer openstaan en er komt wat vuiligheid uit. Hoe lang gaat dat duren ?
    Daarbij de dokter gaat me ook gewoon pijn doen. Dat gaat dan misschien iets vlotter (ik mag het hopen), maar voelen zal ik het.
    Dus.

Groeten,

Jos

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Ik heb precies dezelfde werkwijze. Soms zit er een minuscuul hout- of metaalsplintertje in je vel. Soms is het bijna niet te zien, maar bij sommige bewegingen van je hand of vinger is het behoorlijk irritant. Dan zit ik net zo lang te peuteren met een naald, pincet of scalpel tot het er uit is. De scalpel is nog uit de tijd van vóór de CAD, toen er nog met inkt op calque werd getekend.

Het is idd gewoon de geijkte methode om je zelf van een vervelende splinter te bevrijden.

Mooi, hier is al een topic over.

Net een onhandige actie gehad, verdomme.. :evil:
    Jats ik zo een handblijl in mn voet, dwars door de werkschoen en stevige sok heen, +- halve centimeter in het vlees, stukje achter de grote teen. Zo scherp was de bijl dat ik pas na enkele ogenblikken doorkreeg dat ik geraakt was, en werd al snel vochtig in m'n schoen.
    Dom bezig, werkstuk niet goed vastgezet, en mijn voet zat in de vuurlinie. Maakte zittende op een stoel met het werkstuk op de grond voor me een harde slag en de bijl ketste hard af naar rechts in mn schoen. :roll:

Wond was redelijk diep, en ong 3cm breed. Kon geen pezen e.d zien dus zelf maar ge-ehbo'ed. Dichtknijpen totdat het bloeden minder (jeu kwam er rap uit zeg) werd en daarna jodium, gaaskompress met licht drukverband eromheen. Zit nu met pootje omhoog om de wond te ontlasten. Niet echt pijn en het bloeden lijkt gestopt. Even in de gaten houden mb infecties..

Tenminste een voordeel van goed gereedschap, tis zo scherp dat wonden vaak 'netjes' zijn.

Anderen nog nieuwe verhalen waar we van kunnen leren?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

wouter,

dat was zeker best schikken! een ongelukje kan zo gebeuren. sterkte met het herstel.

rick

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Zo heb ik ook ervaring met een scherpe afketsende handbijl. resultaat was dat deze net onder mn knie in mn been belande, maar gelukkig niet al te diep, maar keek wel op het bot. Ook ik had het niet door, pas toen men mij er op wees dat mn hele broekspijp donker geworden was. Ben er toch wat voorzichtiger mee geworden.

Wouter, een halve centimeter diep en drie centimeter breed is wel iets om even na te laten kijken. Zeker in de buurt van je grote teen. Omdat het nogal hevig bloedde is er een kans dat je een (slag)ader hebt geraakt. En zo'n diepe wond moet waarschijnlijk gehecht worden. Niet te lang mee wachten, de wond moet vers zijn om goed dicht te groeien.

En: voor de volgende die deze pech heeft: een wond waarmee je naar de dokter gaat niet desinfecteren met jodium. De arts kan de wond dan niet goed meer beoordelen.

Sterkte, hopen dat het snel geneest!

Arthur

Forum Rechten