Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Wandmeubel tbv LCD tv en 2.1 stereo set

Allen, ik ben nieuw op dit forum en wil gebruik maken van jullie kennis en kunde .

Binnenkort krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Ik ben voornemens een wandmeubel te maken om de tv aan te bevestigen. Het moet een soort dubbele wand worden om alle kabels in weg te werken. Verder moet er een plank komen waarop de versterker komt te staan en 2 speakers, de woofer wordt los geplaatst.

Mijn idee is om het te vervaardigen uit MDF en (gezien de keuze voor een eikenhouten vloer, whitewashed) om de planken te maken van eiken en deze dezelfde behandeling te geven.

Heeft iemand ooit eerder iets dergelijks gemaakt? Verder was ik ook benieuwd wat jullie adviseren qua bevestiging van het meubel aan de wand...

Welkom,

Als je een tekening of afmetingen kun geven , is het makkelijker om te beoordelen wat de beste opties voor jou kunnen zijn.
    Ik zelf heb ooit van mdf een wandmeubel gemaakt het hoogglans wit laten spuiten met daar op een massief beuken blad in kersen kleur gebeitst. Vervolgens nog 2 boeken planken daarboven met ingebouwde licht spotjes ook gemaakt van beuken hout. De kast was 60 cm diep en 244 cm lang en 45 cm hoog. Ik wilde de kast ook zwevend ophangen waar bij er later toch op terug gekomen omdat tocht nog al wat gewicht op de achter wand kwam te rusten en hebt toen besloten om er 6 kleine rvs ronden pootjes onder te zetten. Meubel kwam maar 25 cm boven de vloer uit. De 2 boeken planken hebt ik wel zweeft bevestigd.
    10 mm gaten in de muur geboord en 8 cm diep daar in 10 mm draad spil in geschoven en vervolgens 10 mm gaten in het beuken
    hout geboord en 8 cm diep en deze over elkaar geschoven dit ging perfect en is beren sterk deze werkwijzen gaat goed als de plank maar niet te breed is in mijn geval maar 25 cm.

Groetjes marc

Beste Marc,

Bedankt voor jouw reactie. Ik ben van plan om een meubel te maken wat heel plat tegen de muur aanhangt. Circa 1 meter breed, 1,5 meter hoog en max de diepte van een stekkerdoos + mdf dikte. Haaks op deze constructie komen 1 of 2 planken. De lcd tv wordt met bijvoorbeeld een steun van vogel gemonteerd tegen het meubel. Helder?

Oke helder is dus goed te doen. Een balkje van de lengte van de kast ongeveer 1 meter in jouw geval tegen de muur bevestigen en hier jouw ombouw over heen hangen. Als je balk voor ziet van een schuine zijde over de volle lengte en de zelfde schuine zijde
    aan de binnenzijde van jouw ombouw vallen deze over elkaar en hangt de kast stevig en verankert aan de muur en ook nog eens een onzichtbare ophanging.

Groetjes marc

Als onder het woord keep lat op het forum zoek kom je foto s tegen die je het misschien wel verduidelijken wat ik bedoel.
    Groetjes marc

Wederom bedankt voor het meedenken. We komen er wel

Ik wil het liefste plankjes van eiken haaks op het mdf maken. Hier kan de versterker op komen te staan. Echter dit apparaat is vrij diep. Zou het lukken om dit stevig te verbinden? Of kan ik er beter een vak van maken, dus met 2 horizontale planken en 2 stukjes ertussen?

wat ik nu ga schrijven is volledig uit den boze op dit forum. Maar als je zelf iets gaat bouwen omdat het goedkoper lijkt ipv uit pure hobby liefde iets zelf met hout te maken dan zou ik zeker ook even het Ikea wand systeem bekijken. De pest van Ikea is vaak dat je er voor die prijs zelf niet tegen aan kan klussen DHZ-en. Uiteraard bij maatwerk en/of hobby/liefde dan wordt het verhaal anders. Ik weet wel uit ervaring dat ik na een verhuizing toch wel heel lang geen fatsoenlijke tijd heb gehad om weer eens lekker meubeltjes te maken.

Beste Zuma,

Ook jij bedankt voor de reactie.

Het is absoluut geen afweging om kosten te besparen, ben namelijk trotse bezitter van profi gereedschap. Voor mij is het absoluut hobby en wil dan ook zelf het meubel maken. Ik raadpleeg dit forum enkel om niet opnieuw het wiel uit te vinden. Daarnaast moet het maatwerk worden en voldoen aan mijn specifieke eisen.

Langzaam maar zeker komen we steeds meer in de goede richting. Ik was verder alleen nog benieuwd of er iemand is die ooit iets dergelijks heeft gemaakt. Wellicht kan er dan een foto gepubliceerd worden

Ik heb recent voor een klant dit ontwerp gemaakt. Breedte 1450, hoogte 2150 en diepte 90 mm (gelijk aan de dikte van de TV incl. ophangbeugel).
    Het kastje onderaan is een bestaand kastje dat ik in het ontwerp heb opgenomen.

Project 13027 flatscreen 02.jpg
    .
    Project 13027 flatscreen 03.jpg
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Zie ook dit idee...

Project 13027 flatscreen 01.jpg
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Forum Rechten