Nieuwe salontafel.

Lourens

Actieve deelnemer
10 dec 2012
32
0
Hallo houtbewerkers,

Ik heb net een nieuwe salontafel klaar benieuw wat jullie er van vinden.:confused:


Gr Lourens.
 

Bijlagen

  • DSC_0122.jpg
    DSC_0122.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 337
  • DSC_0124.jpg
    DSC_0124.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 338

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
zeer netjes en mooie pootjes.
Wat ik minder vind is de lade omdat die wat kaal is vergeleken met de mooie rondingen in de tafel zelf.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Zozo, dat is een klassiek model. Het ziet er goed afgewerkt uit, heel mooi gedaan.

Vertel er eens wat meer over, houtsoort, verbindingen, machinaal of handwerk?

Groeten, Raymond
 

Lourens

Actieve deelnemer
10 dec 2012
32
0
@Jesse, dat ben ik wel met je eens misschien nog eens een ander frontje maken.

De tafel is gemaakt van Sapelie Mahonie, de Queen Anne of cabriole poten zijn eerst ruw uitgezaagd op de lintzaag en daarna met handgereedschap zoals de spookschaaf, schraapstalen en schuurpapier afgewerkt en hetzelfde geld ook voor de lijsten onder de regels.

De verbingen van de regels met de poten zijn traditionele pen en gat met de handgemaakt.

Het blad is machinaal geschaafd en ook weer met de hand heb ik het model eraan gemaakt.

En daarna afgewerkt met 4 lagen parket olie.
 
A

Athanor

Guest
Mooi werk Lourens! Een ouderwets staaltje van meubelmakerswerk.


Fons
 

Lourens

Actieve deelnemer
10 dec 2012
32
0
Dank jullie wel allemaal.

Wat betreft de afweking, die is gedaan met borma parketolie glans 60 eerst geschuurd met 180 en toen in de olie daarna 240 weer olie 320 olie en als laatste 500 schuren en de final coat klaar droogtijden van 24 uur.

Gr Lourens.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.