Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Nieuwe salontafel.

Cool Nieuwe salontafel.

Hallo houtbewerkers,

Ik heb net een nieuwe salontafel klaar benieuw wat jullie er van vinden.

Gr Lourens.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

zeer netjes en mooie pootjes.
    Wat ik minder vind is de lade omdat die wat kaal is vergeleken met de mooie rondingen in de tafel zelf.

Zozo, dat is een klassiek model. Het ziet er goed afgewerkt uit, heel mooi gedaan.

Vertel er eens wat meer over, houtsoort, verbindingen, machinaal of handwerk?

Groeten, Raymond

@Jesse, dat ben ik wel met je eens misschien nog eens een ander frontje maken.

De tafel is gemaakt van Sapelie Mahonie, de Queen Anne of cabriole poten zijn eerst ruw uitgezaagd op de lintzaag en daarna met handgereedschap zoals de spookschaaf, schraapstalen en schuurpapier afgewerkt en hetzelfde geld ook voor de lijsten onder de regels.

De verbingen van de regels met de poten zijn traditionele pen en gat met de handgemaakt.

Het blad is machinaal geschaafd en ook weer met de hand heb ik het model eraan gemaakt.

En daarna afgewerkt met 4 lagen parket olie.

Athanor
    Guest
    Mooi werk Lourens! Een ouderwets staaltje van meubelmakerswerk.

Fons

Netjes gemaakt.

Inderdaad netjes gemaakt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Geweldig dat je met parket olie zo'n glans haalt, kan je meer details geven hoe je te werk gegaan bent?

Prachtig gedaan, getuigd van vakmanschap!

Mooi werk. En erg leuk te horen dat het merendeel handwerk is.

Forum Rechten