Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

werkstuk uit walnoot

hallo vrienden van het forum,

eindelijk de computer was compleet dus ik kan ook weer wat foto's "posten". hier een foto van een stuk walnoot. 24 cm breed en 6 cm hoog. binnenkort volgen de andere gemaakte projecten.
    alle op/aanmerkingen zijn erg welkom

rick

Attached files

Re: werkstuk uit walnoot

Rick, altijd leuk om weer eens draaiwerk van je te zien.
    Je hebt er wel een aparte vorm aan gegeven, niks mis mee hoor, maar wat had je voor ogen toen je besloot om deze vorm te draaien. Het is wel een prachtige houtsoort, persoonlijk denk ik dat je gezien de hoogte van 6 cm, er ook een mooie lage schaal van had kunnen maken, eigenlijk is dat mijn enigste commentaar.
    Groetjes, Ad

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

beste ad

ik had 3 stukken van hetzelfde hout. dit is er 1, de ander is inderdaad een schaal geworden die nu elders in het land staat. het andere stuk ligt nog te wachten tot het gedraaid gaat worden. ik probeer altijd via een schets te werken anders wordt het wel erg onvoorspelbaar wat ik ga maken. enorm bedankt voor de reactie!!

rick

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2009

Ziet er knap uit! Wel jammer dat je zetel scherp staat en niet het werkstuk

Ziet er goed uit Rick, walnotenhout is erg mooi hout. Ik heb ook een stammetje liggen. Helaas heeft deze erg veel spinthout, wat bijna wit is. Het levert wel mooi contrast op, maar heb liever gewoon walnoten.

Met zulke werkstukken, wat doe je daar nu mee? Ikzelf vind het nadeel van houtdraaiwerkstukken een beetje dat je ze moeilijk kwijtraakt. Een stoel of een ander meubel kan iedereen gebruiken, maar op een artistiek draaiwerkstuk niet. Of je moet ze weggeven, maar dat doe ik alleen aan hooguit familieleden. Vooral ook omdat de meeste draaisels echt puur je eigen smaak zijn, vind ikzelf het lastig wat ik met mijn draaiwerkstukken moet doen. Verkopen lukt bijna niet, weggeven ook niet, en als je ze bewaard heb je de hele kast binnen notime volstaan. Het belemmerd mij wel eens om iets te gaan draaien, maar misschien is dit een fase??

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

tja, da's een bekend probleem. is een houtkaCHEL een goed oplossing????hahaha. ik zit er enorm over te denken of ik geen webshop wil gaan beginnen. je kan natuurlijk ook allerlei markten langs met de draaisels. moeilijk,moeilijk. voorlopig vind ik nog steeds gretig aftrek van familie,vrienden en kennissen. af en toe een klein opdracht via via. bv voor restauratie van kasten

Een wepshop zou inderdaad misschien de oplossing zijn, alhoewel dat ook veel tijd kost. Het lijkt makkelijk, maar ook daar moet je veel tijd en werk in stoppen om er wat aan te hebben. En dan de bekendheid, hoe ga je dat doen. De meestal schaarse tijd voor ons hobbyisten stoppen we liever in onze hobby zelf dan dat we proberen naamsbekendheid te krijgen. Ik zou waarschijnlijk nog eerder ervoor kiezen om op een paar markten/beurzen te gaan staan.

Mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik wel eens zin krijg om iets moois en artistieks te maken, iets dat echt mijn kennis en vaardigheid van dat moment uitdrukt. Maar als ik er dan aan denk dat het werkstuk waarschijnlijk een paar keer "leuk", "knap" en "prachtig" gevonden wordt, en dan op de plank komt te staan stof verzamelen, dan vergaat me de lust wel een beetje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodworker
    Een wepshop zou inderdaad misschien de oplossing zijn, alhoewel dat ook veel tijd kost. Het lijkt makkelijk, maar ook daar moet je veel tijd en werk in stoppen om er wat aan te hebben. En dan de bekendheid, hoe ga je dat doen. De meestal schaarse tijd voor ons hobbyisten stoppen we liever in onze hobby zelf dan dat we proberen naamsbekendheid te krijgen. Ik zou waarschijnlijk nog eerder ervoor kiezen om op een paar markten/beurzen te gaan staan.

Mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik wel eens zin krijg om iets moois en artistieks te maken, iets dat echt mijn kennis en vaardigheid van dat moment uitdrukt. Maar als ik er dan aan denk dat het werkstuk waarschijnlijk een paar keer "leuk", "knap" en "prachtig" gevonden wordt, en dan op de plank komt te staan stof verzamelen, dan vergaat me de lust wel een beetje.
    Woodworker, het is inderdaad niet zo simpel om het verkoop pad op te gaan met houtdraaiwerk.
    Doe ik dus ook niet, maar ik heb wel het principe om alleen maar bruikbare spullen te maken, waar je iets mee kunt. Zo heb ik een grote tafelklok voor in de huiskamer gemaakt, en ook een drie armige plafond lamp, ook een paar vazen waar droogbloemen in staan, en ook nog twee kandelaars. Die staan dus te pronken in mijn woonkamer. Hetzelfde doe ik voor mijn kinderen, en voor goede vrienden, of geef voor verjaardagen ook wel houtdraai kadotjes weg. Bij mij gaat eigenlijk alles wat ik maak weg, of maak ik iets nieuws voor ons zelf, zoals ik nu bezig ben met de nieuwe muurlamp. Zo ben je toch nuttig bezig en heb er plezier aan.
    Ad

Forum Rechten