Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 27 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 264

Onderwerp: Je grootste blunder

Tof topic!

Plankje even snel doorzagen met een japanner in een krappe ruimte, dus ik leg de plank maar even op mijn bovenbeen/knie.
    Ik was er bijna doorheen dus nog 1 haal; door het plankje heen en de zaag beland in mijn knie... AU!
    Van havermout tot sloophout

Nu heb ik vandaag net een japanner gehaald en geprobeerd dus ik kan me er iets bij voorstellen :-)
    Zeker een leuk topic
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Nu heb ik vandaag net een japanner gehaald en geprobeerd dus ik kan me er iets bij voorstellen :-)
    Zeker een leuk topic
    Bereid jezelf voor op een diepgewortelde zaagverslaving, waarbij alles dwangmatig verzaagd moet worden.
    Meubels, deuren, alles wat je tegen komt.
    Als dat gebeurt hebben we hier weer nieuw topicvoer
    Van havermout tot sloophout

Ik werk niet dus ik maak geen fouten.
    De meeste blunders ben ik vergeten. Maar mijn eerste niet. Toen ik vijf was had ik de gewoonte om met een klein ijzerzaagje stukjes uit de magazijnstellingen van onze winkel te zagen. Na enige waarschuwingen werd mijn vader boos en zag dat ik weer bezig was. Toen ik schrok zaagde ik vrij diep in mijn duim. Mijn gedrag werd dus een keer ouderwets gecorrigeerd en eendoor de pijn in mijn duim.

@Toxiq
    Had je er al een klap met een hamer opgeven?

Nee dat nog niet :-)

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Misschien zijn andermans blunders leuker, voor mij persoonlijk zeker.
    Ik was op vakantie aan het toeren door Frankrijk. Ergens in Midden-Frankrijk (Massif Central) stopte ik langs de kant van de weg voor een sanitaire stop in de bosrijke omgeving. Op enige afstand waren mensen bezig met een kettingzaag. Opeens verstomde het geluid op een onnatuurlijke wijze. Als techneut hoor je het verschil tussen het normaal uitschakelen van een kettingzaag en een blokkade. Omdat ik vreesde dat er een ongeluk was gebeurd ging ik kijken. Vier mannen stonden rondom een boom waar een kettingzaag halverwege in de stam klem zat. Met geen macht was de zaag te verwijderen. Men had tegen de wind in gezaagd en met een windvlaag was de zaag klem gelopen. Met z'n vieren waren ze niet in staat de boom vrij te duwen door de wind. Ik haalde een flink stuk trekkabel uit de auto en bond het touw tussen deze boom en een andere boom in. De mannen stonden met glazige ogen te kijken naar wat ik deed. Ik ging toen in het midden aan het touw hangen en als door een wonder (voor de Fransen althans) kon ik de boom zover opentrekken dat de zaag vrij kwam. Ze stonden met open mond te kijken. Ik heb geprobeerd het uit te leggen maar ik zag weinig begrip doorbreken. Toen ik ze vertelde dat ze met de wind mee moesten zagen zeiden ze allemaal oui. Om het wonder te vieren ging een fles met heerlijke zelfgemaakte rode wijn rond. Toen die leeg was vond ik het tijd om op te stappen. Na nogmaals uitgelegd te hebben dat ze met de wind mee moesten zagen liep ik naar m'n auto. Nog voordat ik de motor startte hoorde ik de kettingzaag alweer blokkeren. Ik ben toen enigszins moedeloos maar weg gereden. Hier viel geen eer te behalen. Ze waren in ieder geval beter in het wijn maken.

Haha, mooi verhaal
    Wellicht hadden ze al meer dan 1 fles genuttigd en was dat de reden dat je boodschap niet goed overkwam ;-)

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Haha, mooi verhaal
    Wellicht hadden ze al meer dan 1 fles genuttigd en was dat de reden dat je boodschap niet goed overkwam ;-)
    Het is altijd lastig om het IQ of het promilage van gezichten af te lezen maar ik had de stellige indruk dat ze zich in het verleden heel weinig in het vak mechanica hadden verdiept. Hun antwoorden werden eerder door hoffelijkheid ingegeven dan door een strikt gevoel voor de waarheid. En na verloop van jaren van wijnconsumptie maakt het voor de argeloze beschouwer weinig uit bij het bestuderen van de motoriek van de onderhavige bomenzagers of ze wel of niet aan de wijn hadden gezeten. Men ontwikkelt na verloop van tijd een wazige levenswandel.
    Na m'n diensttijd kreeg gelukkig het gezond verstand de overhand bij mij en kon ik dat pad verlaten. Vroeger zei men dat de diensttijd van een jongen een man maakte maar in sommige gevallen ging dat verder dan men bedoelde en ontaarde het in een dronkeman.
    Sorry voor de ietwat off-topic wending.

haha, herkenbaar....

Forum Rechten