Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Achterwand kast HELP!?

Hallo,

Ik ben van plan een kast te maken van vurenhout. Nu heb ik alle details klaar, alleen heb ik jullie hulp nodig.

Achterwand wil ik dmv 2 platen multiplex(4mm) bevestigen op de panelen. Maar dan zogezegd niet 'koud'.
    De platen moeten niet zichtbaar zijn, nu komt het.

Ik ben een hele grote leek betreft de bovenfrees, moet ik dan op het langshout frezen van de panelen? Of leg ik de planken gewoon vlak neer op de brede kant van m'n tafel en frees ik langs de zijkant? Moet ik hier speciaal een sponningfrees voor gebruiken? Of kan dit ook met een groeffrees? De planken zijn 28mm dik, welke maat frees gebruik ik?

Oh ja, moet ik dit frezen voordat kast in elkaar gezet wordt? Of kan dit ook achteraf?

Even een foto hoe de kast ongeveer zal worden , ter verduidelijking.

Gr Elio
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Snap er niets van wat je nu wil weten. Maar over het algemeen frees je voor het in elkaar zetten.

hmm blijkbaar weinig ervaring maar alles is te leren. lees voor gebruik de handleiding van de bovenfrees, gebruik youtube of google om dingen te leren en/of te bekijken. Doe ik ook veel.

groeffrees is geen probleem,frezen voordat de kast in elkaar gaat.
    Dikte van de groef???? afhankelijk van de dikte paneel die je erin gaat zetten.
    Waar moet de groef komen? op de plek dat je het paneel erin wilt zetten.