Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
    Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2012

kabel compressor kapotgesprongen

niet echt elektrisch materiaal, maar wist niet waar ander te plaatsen.

2 weken geleden kocht ik een nieuwe set compressor + kabel + tacker bij toolnation.

Ik heb deze slechts 2 maal gebruikt.
    gisteren is de kabel 'ontploft', opengeknakt, terwijl ik mijn tacker gebruikte. (zie foto)
    Ook aan de andere kant van de kabel begint een 'blaas' te ontstaan.
    Enig idee wat de reden hiervan kan zijn?
    Output is volgens de compressor 8 bar, en de kabel is geschikt voor 18 bar.

PC050002.jpg
    PC050003.jpg

En wat zegt Toolnation ervan? bij zo'n nieuwe set mag dat toch niet gebeuren?? Lijkt me een garantieclaim.

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dulcinea Bekijk Berichten
    En wat zegt Toolnation ervan? bij zo'n nieuwe set mag dat toch niet gebeuren?? Lijkt me een garantieclaim.
    Nog niet gecontacteerd :-/
    Bij de levering ontbrak ook een fest. splinterbescherming en gratis brads en nieten. dit is na wat over en weer gemail wel perfect in orde gekomen (dus wil toolnation zeker niet in diskrediet brengen)

vind het wat beu om hen nu alweer te moeten contacteren. wil ook eerst weten of het op een of ander manier niet mijn eigen schuld kan geweest zijn. (hoewel ik niet echt inzie wat je fout zou kunnen doen)

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Vanzelf gaat dat niet stuk, ik heb trouwens al meer dan een jaar een senco compressor van Bij TN met gratis luchtslang die ik dagelijks gebruik en die gaan prima. Mijn luchtslang is dan wel van het doorzichtig type waar je de koppelingen van kan los doen. Bij de jouwe zit dat er op geperst dus kan je het het niet echt zelf herstellen.

Ofwel is er een productie fout op, ofwel heb je hem per ongeluk beschadigd. Maar dat hij zo ontploft lijkt vreemd, doet meer denken aan een productie fout. Zelfs als je er een gat in prikt of snijdt dan ontploffen die zo niet. je moet ook de compressor op de juiste druk gebruiken voor de tacker, als je dat met 8 bar deed dan zit je zo goed als zeker veel te hoog. Maar dat kan niet een buis van 18 bar beschadigen, enkel je tacker.

Even ter verduidelijking/correctie: een kabel is voor stroom en een slang is voor lucht.
    Misschien wel handig als je TN gaat mailen met de juiste benaming

En die 18bar is bij 20°C, dus ligt de slang misschien ergens tegenaan (een warme motor) of voor het raam in de zon?? want als de temperatuur (flink) oploopt gaat de maximale druk omlaag
    En het lijkt me trouwens wel garantie
    Je leert van de dingen die je doet,
    Je kunt alleen spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan.

chinese doucheslang, lijkt me een serieus garantiegeval.

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenchWorks Bekijk Berichten
    Ofwel is er een productie fout op, ofwel heb je hem per ongeluk beschadigd. .
    per ongeluk beschadigen kan ik me niet voorstellen. Ook omdat ik na de 'ontploffing' op het ander uiteinde een groot ei zag zitten. (bedankt voor de tip over de druk ;-)

Aan de warmte in mijn atelier zal het zeker niet gelegen hebben

OK, mailtje zenden dan... bedankt voor de snelle reacties!

als ik de foto zo zie en vooral omdat het aan beide kanten is zegt ik dat de tegenbus niet goed is gezet in de slang bij de knijp koppeling zeker een productiefout. 1 kant eigen foutje zou kunnen maar 2 kanten make that the cat wise. Gewoon TN bellen.

Lijkt mij inderdaad een gevalletje garantie, 18 bar is wat die slang minimaal (bij 20C) moet kunnen hebben. In de praktijk komt het erop neer dat die slang (af te raden) ook wel beduidend meer kan hebben, in elk geval mag bij onder de 10 bar zoiets niet voorkomen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2012
    nieuwe slang is zonder verdere vragen al op de post!
    Goede punten voor toolnation.nl!

btw: beschadigde luchtslang, gratis en voor niks op te halen regio Gent, België

Forum Rechten