Kaarsenstandaard

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Vorig jaar een hoop inspiratie opgedaan in een huisje in Zweden, Linköping. Hier staat een huisje Kanevad Woodcarving. Vol met allemaal hele leuke spulletjes voor in huis. Van snijplanken en houten bestek tot kaarsenstandaarden en 'schilderijen' voor aan de muur.
Heb mezelf kunnen weerhouden om daar wat te kopen met het idee dat ik zelf nog een keer een lintzaag aan zou schaffen waarmee ik het dikkere hout ook zelf kan figuurzagen. En dan vervolgens mijn handen vol te hebben om al dat leuks zelf ook te gaan maken.
Inmiddels in het bezit van een prachtige Inca lintzaag, dus het eerste werkstukje is afgerond.

Blokje kersenhout
20131130_112957.jpg

20131130_121555.jpg

Even heel profi vast geklemd. Maar het werkt wel! Helaas geen ruimte voor een goede stevige robuuste werkbank, maar hier kan ik me ook prima mee redden!
20131130_135613.jpg

20131201_143940.jpg

De boel afronden met de Proxxon langhals haakse slijper met raspschijf erop. Hierna de raspschijf vervangen door een schuurschijfje korrel 80. Daarna handmatig met korrel 150. En ter afwerking korrel 800.
20131130_142936.jpg

Afwerken met Danish Oil en de kaarsen cups er in.
20131201_125012.jpg

Resultaat:
20131201_125604.jpg
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Haha gaaf hoor.
Zo had ik een aantal jaren geleden ook een geweldig idee.
Had geen verwarming in huis en alle kamers zijn minimaal 6 bij 6 meter wij slapen beneden.
Ik vroeg de vrouw of we niet boven konden gaan slapen, ze voelde al nattigheid en zei voorzichtig jah dat zou kunnen maar waarom? :)

Ik zei tegen haar dat onze slaapkamer zo mooi groot, verwarmd en 2 mooie grote tuindeuren hadden waar ik me machines binnen kon zetten omdat de schuur zo koud was.
Helaas ging het feest niet door maar mocht ik wel een houtkachel aanschaffen voor in de schuur ;)
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Als de boel maar schoon achter gelaten wordt naderhand dan is dat hier in huis geen probleem :D
Trouwens niet in de kamer maar in de keuken. Daar zit nog een gang en 2 deuren tussen dus dan wordt het lawaai enigszins beperkt en kan de rest gewoon tv blijven kijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.