Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Hout voor tafelbladen/ Regio Arnhem

Hallo,

Voor een serie tafels ben ik op zoek naar dikke planken (3 tot 5 cm) met een lengte van 200 tot 300 cm.
    Tafels zijn voor gebruik binnenshuis. Liefst gedroogd en geschaafd hout. Eiken of beuken, iets anders komt ook in aanmerking.
    Heeft iemand tips of suggesties?

Groet,

Bartelstam

Zwolle is een beetje ver weg.
    Maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt...

Ik ga nu een beetje dom doen... Ikea Lagan, meer doms schrijf ik nu even niet

En de Arnhemse Fijnhouthandel heeft niet wat je zoekt?

Ik zou ook zeggen, http://www.af.nl.
    Als je daar rondloopt dan loopt het water je echt in de mond, wat hebben ze daar veel en mooi hout.
    Ze hebben zo'n beetje alle hout wat je je maar bedenken kunt, in alle soorten en maten.
    Ook een knutsel zolder waar je kleinere stukken kunt kopen voor oa kleine meubeltjes/houtdraaien.
    En de mensen die daar werken zijn zeer behulpzaam en kundig.
    Kijk maar eens op hun site, staat ook veel info op.
    ben er zelf nog maar twee keer geweest, wil er ook niet te vaak naar toe omdat ik me toch niet kan beheersen met al dat moois..

En anders http://www.dehoutzager.nl
    ??
    Ligt er aan in welke kant van arnhem je woont..

Nou, Zuma, zo dom is het niet.
    Ik ga er eens kritisch naar kijken.

Hallo Jurriaan en Roeliepoelie,

Arnhemse Fijnhouthandel is inderdaad een geweldig adres om te snuffelen.
    Wel aan de dure kant, je betaald er voor eiken al gauw 3000 €/ m3.
    Voor een enkele opdracht is dat prima maar voor een grotere serie hoop ik iets voordeliger in te kunnen kopen.
    Ik koop er wel eens wat, pas geleden nog Tulpenhout voor een paar grote schuifdeuren.
    De fineerzolder is ook een belevenis.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartelstam Bekijk Berichten
    Nou, Zuma, zo dom is het niet.
    Ik ga er eens kritisch naar kijken.
    Het enige probleem met Ikea Lagan werkbladen is dat ze niet breder te verkrijgen zijn dan voor een aanrechtblad. Maar dat kan verholpen worden door ze te verbreden met hetzelfde materiaal. Dus als je er 2 koopt kan je al een behoorlijke brede tafelblad van maken.

Forum Rechten