Een passende herinnering

WR1944

Oud hout
De vader van m'n vrouw was ploegbaas bij de befaamde Bethlehem Steel Corporation, nu ter ziele. Dit bedrijf ontwikkelde een proces om breedflenzige H-balken te maken die licht en toch sterk waren. Dit gaf een enorme impuls aan de wolkenkrabberbouw. Ook maakten ze 14 en 16 inch kanonnen voor kustbatterijen en slagschepen.
De vader was ook een hobby houtbewerker en heeft in de familie nogal wat meubeltjes achtergelaten. Voor z'n eigen werkplaatsje maakte hij een ladekast voor allerhande kleine spullen als schroeven en spijkers. Omdat ik me toch een beetje verbonden voel met de vader, ook al heb hem nooit gezien, heb ik die kast wat opgeknapt en op een console gezet. Ik heb ook nog geprobeerd de knieen wat op te leuken maar dat heb ik bij anderen veel beter gezien.
P1011628q.jpg

P1011629q.jpg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Kijk opleuken of niet, wat is er nou mooier dan een kast met zo'n bijbehorende historie en verhaal...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.