Afwerken snijplank

Bartelstam

Nieuw lid
3 dec 2013
7
0
Foodsafe van Chestnut is de nummer 1
Foodsafe Topoil van Osmo is ook prima. (Boskabouter noemde hem ook al, is ook niet Chemisch)
Succes!
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Wil niet weer de boe-man zijn in dit draadje maaruh.. Eiken is niet eerste keus voor een snijplank het hout is eigenlijk te poreus voor gebruik in een snijplank.
Fijn dat de verlijming met het Padouk goed verlopen is. Zelf heb ik duidelijk minder geluk gehad. Ik heb veel padouk in ons eigen huis verwerkt. Boekenkasten, schoenen planken, kastjes etc. Met het resthout had ik ook een aantal planken (kaas en snij, meaning, lang draad en kopse kant) en ze splijten me langs de lijmlijn een voor een.

Groet!
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Als ik dit soort dingen zie heb ik steeds de neiging om mijn prioriteiten bij te stellen: misschien toch eerst een vlak- van diktebank ipv een nieuwe zaagtafel...

Mooi gedaan!

Groet, Rob.
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Wil niet weer de boe-man zijn in dit draadje maaruh.. Eiken is niet eerste keus voor een snijplank het hout is eigenlijk te poreus voor gebruik in een snijplank.

Ik zie jou absoluut niet als boe man hoor. Ben juist blij dat jij je ervaringen deelt in dit topic, want daarvoor zit ik immers ook op dit forum. Om te leren van andermans ervaringen. Om eerlijk te zijn heb ik me eigenlijk nog niet zo ver verdiept in welk hout nou het meest geschikt zou zijn voor snijplanken. Maar dit had ik liggen en het waren wel mooie kleur combinaties, dus dan ga je er maar voor hè ;).

We zullen zien hoe lang de snijplanken het uit houden. Mochten ze zo weer af zijn dan weet ik in elk geval hoe ik het beter niet weer kan doen en welk hout ik dan beter niet weer kan gebruiken. Maar des te sneller ik wel weer nieuwe kan gaan maken:D
... Nu hoop ik alleen maar wel dat ze gebruikt gaan worden want moeders vond het eigenlijk wel heel jammer om daar de mes in te gaan zetten.. Heb je dat weer:rolleyes:
 

PatrickS

Nieuw lid
25 okt 2013
1
0
Den Bosch
Mooie snijplanken! Complimenten...

Voor wat betreft het gebruik van houtsoorten. Eikenhout bevat veel looizuren en is daarom minder geschikt voor het gebruik voor snijplanken.
 

BjornHR

Nieuw lid
1 okt 2013
1
0
Hallo, mooie snijplanken. Ik lees een aantal keer dat eikenhout niet echt geschikt is voor snijplanken. Welke houtsoorten zijn meer aan te raden?

Alvast bedankt voor de reactie.
 

Erik Schreurs

Actieve deelnemer
17 okt 2014
59
0
Erg mooie planken !! Heb recentelijk ook mijn eerst plank gemaakt en het is inderdaad erg leuk om te doen !!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.